کارشناس دینی سینما و تلویزیون گفت: اگر بُعد اجتماعی و تصویر زیبای سینمای ایران با فرهنگ جامعه که فرهنگ اسلامی است همراه کنیم بسیاری از معضلات جامعه حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جلیلی در سلسله جلسات نشست نقد فیلم خبرگزاری رسا که با بررسی آثار چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد، گفت: با یک تیم پانزده نفر فیلم های جشنواره امسال را رصد کردیم و خود من برخی از فیلم ها را دو بار دیدم.

وی افزود: قبل از شروع جشنواره کشور ما با بحران هایی روبه رو بود و با توجه به فعالیت های اجتماعی که برعهده دارم و از نزدیک با زندانیان بزهکاری و خرابکاری سروکار دارم به جرأت می توانم بگویم که سینما نقش بسیار زیادی در تربیت انسان ها و جوامع دارند و چه بلاهایی که برسر مملکت به خاطر فیلم های سینمایی آمده است.

حجت الاسلام جلیلی با بیان اینکه قطعاً کارهای بزرگ هم با اشکالاتی روبه رو می شوند، ابراز کرد: زیبایی که در جشنواره امسال دیده شد به مراتب بهتر از سال های گذشته بیشتر بود و این امر قابل تقدیر است.

منتقد سینما با اشاره به اینکه دوستان ارزشی پای کار جشنواره آمده بودند، اذعان کرد: اگر چه نمی توان نام فاخر را بر همه آثار گذاشت، اما کارهای قشنگی را امسال شاهد بودیم که از بُعد اجتماعی آگاهایی ها می داد مثلاً فیلم استاد به جامعه آگاهی می داد.

وی با اشاره به فیلم آغوش درخت، تصریح کرد: وقتی این فیلم آغاز شد برای من بازگویی و یادآوری خاطرات پرونده هایی بود که دنبال کرده بودم و از میانه فیلم تا آخر با این فیلم و زیبایی هایش اشک ریختم.

فعال عرصه هنر با بیان اینکه من سینماگر نیستم، ادامه داد: این فیلم معضلات اجتماعی و خانوادگی که در دادگاه های ما مطرح می شود را بیان کرد، بیان درد جامعه و آگاهی بخشی می تواند به حل معضلات کمک کند، لذا معتقدم ساخت چنین فیلم هایی می تواند در تحکیم بنیان خانواده موثر باشد.

حجت الاسلام جلیلی در پایان افزود: اگر بُعد اجتماعی و تصویر زیبای سینمای ایران با فرهنگ جامعه که فرهنگ اسلامی است همراه کنیم بسیاری از معضلات جامعه حل می شود که در این جشنواره به این موضوع دقت ویژه شده بود.