دولت در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان قم متعهد به ساخت ۶۳ هزار واحد مسکونی شده که پرداخت 40 میلیون تومان هر سه ماه یکبار برای خانواده ها که بیشتر مستاجر هستند و به سختی زندگی میگذرانند مشکل می باشد و باعث فروش فیش به دلالان شده است.

به گزارش پردیسان آنلاین؛ قانون جهش تولید و تامین مسکن در مرداد سال ۱۴۰۰ به تصویب مجلس رسید تا یکی از ضروری‌ترین نیازهای اساسی شهروندان یعنی داشتن مسکن که طبق قانون اساسی به عنوان تکلیف حاکمیتی مطرح شده به وضعیت بهتری منجر شود.

در همین راستا دولت سیزدهم نیز پروژه تامین مسکن را با عنوان نهضت ملی مسکن و با هدف خانه‌دار کردن اقشار متوسط و کم‌ درآمد و ایجاد رونق در ساخت و ساز در مهر ماه ۱۴۰۰ شروع کرد و مقرر شد که سالانه یک میلیون واحد مسکونی (در چهار سال ۴ میلیون واحد مسکونی) احداث شود.

بر اساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن در استان قم بیش از ۱۴۷ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۸۵ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

قرارداد پیمانکاران در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان ۳۰ ماهه بوده که شش ماه از این زمان مربوط به تجهیز کارگاه و اخذ پروانه و ۲۴ ماه زمان ساخت واحد‌ها است.واحد‌های سایت ۵۶۰ هکتاری، ۵ طبقه و در هر طبقه ۴ واحد احداث می‌شود و متراژ این واحد‌ها تا ۱۰۰ متر متغیر است.

در سایت ۵۶۰ هکتاری دارای ۳۰ هزار متقاضی است تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان آورده توسط هر متقاضی واریز شده است که واریز مرحله ششم و در مجموع ۲۴۰ میلیون تومان آورده باید تکمیل شود.

بر اساس برنامه اعلامی به متقاضیان مسکن، آورده متقاضیان هر سه ماه، ۴۰ میلیون تومان می باشد که با توجه به واریز آورده قبلی در تاریخ ۱۵ بهمن، زمان و مهلت واریز آورده بعدی متقاضیان به تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه اعلام شده است؛ این در حالی است که هنوز مبلغ زیادی در حساب متقاضیان وجود دارد و برداشت انجام نشده است.

یکی ازشهروندان در گفتگو با خبرنگار پردیسان آنلاین بیان کرد : پرداخت ۴۰ میلیون تومان هر سه ماه یکبار برای خانواده ها که بیشتر مستاجر هستند و به سختی زندگی میگذرانند مشکل می باشد و باعث فروش فیش به دلالان شده است.

رحمانیان بااشاره به عدم برداشت مبلغ پرداختی در دوره های قبل اظهار داشت: در حساب بانک مسکن من از هم اکنون بیش از ۹۰ میلیون موجودی دارد که اعلام کردند ۴۰ میلیون تومان دیگر واریز کنیم.

وی ادامه داد: هر چه پیشرفت پروژه کمتر باشد باید هزینه ساخت بیشتری پرداخت کنیم و پروژه برای ما گران تر ساخته می شود.

پروانه ۲۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن قم صادر شد

مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم، گفت: تاکنون پروانه ۲۰ هزار واحد این طرح در این استان صادر شده و در قالب این طرح حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی احداث و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همچنین پیش‌نویس صدور پروانه ساخت ۳۶ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن قم نیز قطعی و به‌تدریج صادر خواهد شد.

زنجیرانی فراهانی با اشاره به وضعیت قم در صدور پروانه‌های نهضت ملی مسکن، یادآور شد: درصد پیشرفت صدور پروانه طرح نهضت ملی مسکن در قم ۳۰ درصد برآورد می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی قم ادامه داد: طی اقدامات انجام شده در حدود سه سال گذشته، قم در اجرا و تامین زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در رتبه دوم کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به تامین زمین مورد نیاز جهت اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: واحدهای مسکونی طرح فوق در استان قم در ۲ قالب ویلایی و آپارتمانی در حال احداث است.