مربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان گفت:از نظر فنی رشد داشته‌ایم این را می‌توان با عملکرد ورزشکارانمان شاهد بود زیرا که هادی ساروی سه کشتی‌گیر روس را از مقابل خود برداشت و به فینال مسابقات راه یافت این در حالی بود که روسیه در کشتی فرنگی حرف اول را در دنیا می‌زند.

حسن حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین در رابطه با سطح مسابقات وهبی امره ترکیه اظهار کرد: ترکیه یکی از مدعیان این رشته است و پس از کرونا به شکلی قوی‌تر میزبانی‌ها را در دست گرفته است.

وی افزود: عملکرد کشتی‌گیران در این تورنمنت بسیار عالی بود، در این بخش از نظر فنی رشد داشته‌ایم این را می‌توان با عملکرد ورزشکارانمان شاهد بود زیرا که هادی ساروی سه کشتی‌گیر روس را از مقابل خود برداشت و به فینال مسابقات راه یافت این در حالی بود که روسیه در کشتی فرنگی حرف اول را در دنیا می‌زند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان در خصوص جوان‌گرایی در تیم ملی کشورمان بیان کرد: تیم ما جوان‌ترین تیم در دنیا است، حدود نیمی از تیم جوان بودند و می‌توانند در المپیک‌های آینده برای کشتی فرنگی ما پشتوانه‌های خوبی باشند. تیم ما چهارم دنیا بود و اکنون اولین تیم دنیا است، با پشتوانه سازی که انجام دادیم روند رو به رشد خوبی داشتیم.

وی ادامه داد: هیچ زمانی به دلخواه کسی را انتخاب نکردیم و همیشه براساس مسابقات انتخابی تصمیمات لازم را اتخاذ کرده‌ایم و براساس جوان گرایی و عدالت‌محوری کشتی‌گیر انتخاب کردیم. با تیم جوان زیر ۱۹ سال در آذربایجان قهرمان جام جهانی شدیم که این موضوع می‌تواند مشخص کننده رشد کشتی فرنگی ما باشد.

پیشرفت فنی ما در کشتی فرنگی‌مشهود است

حسین‌زاده تصریح کرد: از لحاظ فنی از تمام تیم‌ها برتر بودیم و کشتی‌گیران ما بسیار خوب عمل کردند. بهترین نقطه قوت تیم ما آمادگی جسمانی ورزشکاران ما بود. باید تا مسابقات المپیک روی تکنیک کشتی‌گیرانمان کار کنیم و بدن آنها را آماده نگه داریم تا در مسابقات المپیک بتوانیم نتیجه مطلوبی را کسب کنیم.

وی در رابطه با کشتی محمدرضا مختاری عنوان کرد: کشتی‌گیر ترک پس از آنکه به مرحله حساس کشتی با مختاری رسیده بود و کشتی‌گیران ما نیز آمادگی خوبی داشتند. از نظر من کشتی‌گیر ترک مقصر بود زیرا که هفت بر سه از نماینده ما جلو بود و نباید ضربه می‌زد، باید مدارا می‌کرد تا تشنج‌ها رفع شود کار خوبی نبود و نماینده ما نیز باید مدارا می‌کرد زیرا که ما در وزن ۷۷ کیلوگرم حاشیه‌هایی داشتیم و نباید به آنها دامن می‌زد.

به گزارش پردیسان آنلاین، در پایان رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه، تیم کشتی فرنگی ایران که با کسب چهار مدال طلا، پنج نقره و سه برنز به‌عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.

برای تیم ایران در این مسابقات «پویا دادمرز» در وزن ۵۵ کیلوگرم، «سعید اسماعیلی» در وزن ۶۷ کیلوگرم، «امین کاویانی‌نژاد» در وزن ۷۷ کیلوگرم و «محمدهادی ساروی» در وزن ۹۷ کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند. «امیررضا ده‌بزرگی» در وزن ۶۰ کیلوگرم، «علی اسکو» در وزن ۷۷ کیلوگرم، «رسول گرمسیری» در وزن ۸۲ کیلوگرم، «مهدی بالی» در وزن ۹۷ کیلوگرم و «امین میرزازاده» در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و «امیر عبدی» در وزن ۷۷ کیلوگرم، «عباس مهدی زاده» در وزن ۸۲ کیلوگرم و «فردین هدایتی» در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز به مدال برنز دست پیدا کردند.

در پایان این رقابت‌ها تیم ملی کشورمان با کسب چهار مدال طلا، پنج نقره و سه برنز و مجموع ۱۶۶ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های ترکیه با ۱۰۷ امتیاز و قرقیزستان با ۹۷ امتیاز دوم و سوم شدند.