مدیرعامل باشگاه سنگ‌ آهن بافق یزد گفت: ورزش بانوان کشور در سطح بین‌المللی در حال درخشش است، اما در در بخش داخلی نیاز به حمایت‌ و نگاه ویژه رسانه‌ها وجود دارد تا با جذب اسپانسر و پرورش استعدادها افق روشن ورزش بانوان بیش از پیش ترسیم شود.

مهدی منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین اظهار کرد: باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و سنگ آهن بافق یزد تنها آکادمی‌های ممتاز در رشته هندبال در سطح کشور هستند. با توجه به آکادمی بودن باشگاه، زیرساخت‌ها و تیم‌های پایه قوی در اختیار ما وجود دارد که تیم‌های بزرگسالان را تغذیه می‌کنند. همین موضوع باعث شده است تا دو سال پیاپی عنوان قهرمانی لیگ برتر هندبال بانوان همچنین قهرمانی کشور در ردهای پایه را کسب کنیم. از بازیکنان بومی مستعدی در هندبال برخورداریم که از بین آنان، ملی‌پوشان جوان و نوجوان پرورش یافته‌اند. با استعدادهای خوبی که در شهرستان وجود دارد، همچنین با برنامه‌ریزی دقیق، در کنار قهرمانی در رده جوانان و نوجوانان در کشور، در بخش دانش‌آموزی متوسطه اول و دوم نیز مقام اول کشور را کسب کرده‌ایم.

وی افزود: در شهرستان بافق و استان یزد ورزش بانوان از ظرفیت خوبی برخوردار است و علاقه‌مندی به ورزش در جامعه در سطح بالایی قرار دارد. با برنامه‌ای که پیش رو داریم سال‌های آینده حرف‌های زیادی در ورزش بانوان برای گفتن خواهیم داشت. استراتژی و برنامه ما بر اساس استعدادیابی و پرورش استعداد در قالب آکادمی است تا بتوانیم در همه رده‌های سنی بدرخشیم.

منصوری تصریح کرد: در بخش تیروکمان نیز برای باشگاه سنگ آهن بافق یزد افتخارات بزرگ و افق روشنی رقم خورده که به زودی نتیجه بیشتری خواهد داد. تاکنون دو قهرمانی در لیگ برتر تیروکمان همچنین قهرمانی در لیگ یک و لیگ بانوان به دست آمده است؛ مبینا فلاح بازیکن بومی استان ضمن قهرمانی در بخش سه‌گانه پس از شکست رکورد زهرا نعمتی، رکورد کشور را در دست گرفت و در حال حاضر برای کسب سهمیه المپیک آماده می‌شود.

افقی روشن پیش‌روی ورزش بانوان است

وی بیان کرد: هنوز پوشش خبری مناسبی از رشته‌های ورزشی و لیگ‌های بانوان صورت نمی‌گیرد. ایران در سطح ملی و بین‌المللی در ورزش بانوان چه در رشته‌های تیمی و چه انفرادی به خوبی در حال درخشش است، اما حمایتی‌های لازم از سوی مسئولان رده بالای فدراسیون‌ها و وزارت در بخش داخلی ورزش بانوان صورت نمی‌گیرد. درخواست من این است که حداقل در بخش رسانه‌ای حمایت‌های لازم صورت گیرد. سال گذشته به صورت پراکنده برخی از بازی‌ها از طیریق وبگاه‌های اینترنتی و فضای مجازی پخش شد، اما در کل پوشش رسانه‌ای مناسبی نداشتیم.

منصوری تاکید کرد: رسانه آنگونه که باید به ورزش بانوان نمی‌پردازد و موفقیت‌ها را برجسته نمی‌کند. باید روی بانوانی که به این خوبی می‌درخشند سرمایه‌گذاری شود تا استعدادهای نهفته دختران این سرزمین که هنوز کشف نشده است شناسایی و شکوفا شود. برای تداوم و بهبود سطح ورزش بانوان در قدم نخست، رسانه باید کمک کند تا ورزش بانوان بهتر دیده شود و اسپانسرهای بیشتری به سمت ورزش بانوان جذب شوند و تیم‌داری کنند.

وی گفت: هزینه‌های بخش بانوان به‌هیچ‌وجه قابل مقایسه با بخش آقایان نیست. اینکه باشگاهی مثل ما در بخش بانوان سرمایه‌گذاری مناسبی داشته باشد، در گرو موضوع هزینه‌ها است. با مدیریت هزینه‌ها سعی در استفاده از بازیکنان بومی شهرستان که در سطح بالایی قرار دارند در کنار ملی‌پوشان و بازیکنان برتر سطح کشور داریم. در بخش قراردادهای مالی نیز، سطح قراردادها نه بالا و نه پایین است؛ موضوع مدیریت هزینه‌ها موجب شده است در بخش بانوان نسبت به بخش آقایان بهتر نتیجه بگیریم.