اولین مربی زن ایرانی راه‌یافته به دوره‌های بین‌المللی مجارستان گفت: سعی می‌کنم با تمرین، تکرار و یادداشت‌برداری تمام نکات را به خاطر بسپارم و هدف من انتقال تکنیک‌های به‌روز به شاگردانم برای پیشرفت و به‌روز بودن تکنیک‌های نوین شمشیربازی است.

آیسان قمصری در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین درباره سطح دوره‌های بین‌المللی مربیگری شمشیربازی مجارستان اظهار کرد: کشور مجارستان در رشته شمشیربازی و در بخش اسلحه سابر حرف اول را می‌زند و به همین ترتیب هرسال دوره‌ای سه ماهه را برای افرادی که از طریق فدراسیون‌ها معرفی می‌شوند، برگزار می‌کند. در این سه ماه به میزبانی فدراسیون شمشیربازی مجارستان، از طرف فدراسیون جهانی «FIE» و اساتید شمشیربازی حضور داریم.

وی افزود: زیر نظر «زولت نمچیک» در حال گذراندن دوره‌های عملی هستیم، در کنار آن تمرینات آموزشی برای شمشیربازان معلول با ویلچر، دیدار از سالن‌های شمشیربازی شهری که و آموزش‌های دیگر با اساتید دیگر جزو برنامه‌ها بود. نمچیک پس از آموزش، آزمون برگزار می‌کند و ما نیز سعی می‌کنیم با تمرین، تکرار و یادداشت‌برداری تمام نکات را به خاطر بسپاریم؛ هدف من انتقال تکنیک‌های بروز به شاگردانم برای پیشرفت و بروز بودن تکنیک‌های نوین شمشیربازی است.

مربی بین‌المللی شمشیربازی تصریح کرد: دوره‌های تئوری لازم را طی یک ماه گذشته گذراندیم و زمان باقی‌مانده این دوره‌ها صرف دوره‌های عملی می‌شود که به‌طور تقریبی روزانه حدود هفت تا هشت ساعت را درگیر آن هستیم.

وی یادآور شد: از ۹ کشور انگلیس، برزیل، هلند، لهستان، کانادا، کویت، اردن، عربستان و ایران و از هر کشور یک نماینده در این دوره‌ها حضور یافته‌ایم؛ شرایط میزبانی مناسب و خوبی را برای افراد حاضر در این دوره آماده کرده است و از هیچ زمانی برای یادگیری و آموزش ما غافل نمی‌شوند. نمچیک ما را در یادگیری هدایت می‌کند و دقت دارد که از آموزش و یادگیری هیچ تاکتیکی عقب نمانیم.

قمصری ادامه داد: از اساتید سال‌های گذشته شنیده بودم که تعداد افراد حاضر در این دوره‌ها ۲۰ تا ۳۰ نفر است، اما در سال جاری ۹ نفر را در این دوره‌ها فراخوانی کردند و در مقابل دوره‌ها را به صورت کاملاً فشرده برگزار می‌کنند. این زمان به شدت پر از دانش برای رشته است و نهایت سعی من یادگیری و انتقال این آموخته‌ها و تجربیات به بهترین نوع ممکن است.

وی عنوان کرد: زمانی که در یک زمینه‌ای اطلاعات بروز داشته باشیم پیشرفت اتفاق می‌افتد، به‌طور قطع این اطلاعات و دوره‌ها تأثیر زیادی را در رشد این رشته در هر کشوری خواهد داشت و تداوم در برگزاری این دوره‌ها توسط کشور مجارستان مهر تأیید این نکته خواهد بود.

مربی بین‌المللی شمشیربازی بیان کرد: با معرفی فدراسیون شمشیربازی و حمایت هیئت شمشیربازی استان اصفهان من در این مسابقات حاضر شدم، چندین سال ملی‌پوش بودم و با کسب تجربه در این مسیر در تلاش برای رقم زدن بهترین‌ها برای شاگردانم هستم. حضور «محسن رنجبر» رئیس هیئت به همراه هیئت رئیسه وی باعث افزایش امید در ورزشکاران شمشیربازی استان اصفهان شدند، امیدوارم بتوانم از تجربیات مدیریتی وی بهره لازم را ببرم و اتفاقات خوبی را برای این رشته رقم بزنم.

به گزارش پردیسان آنلاین، دوره بین‌المللی مربیگری شمشیربازی مجارستان هر ساله زیر نظر فدراسیون جهانی شمشیربازی با هدف ارتقای دانش شمشیربازی در سرتاسر جهان، در سه اسلحه سابر، اپه و فلوره برگزار می‌شود. این دوره به مدت سه ماه در اسلحه سابر پیگیری می‌شود و پس از آن در اسلحه‌های اپه و فلوره برگزار خواهد شد.

آیسان قمصری، مربی اصفهانی با معرفی فدراسیون شمشیربازی به عنوان نخستین بانوی ایرانی در دوره بین‌المللی مربیگری شمشیربازی مجارستان بورسیه شده است و هم‌اکنون در این دوره شرکت دارد.

نفرات شرکت‌کننده در این کلاس به صورت گزینشی از سوی فدراسیون جهانی انتخاب شدند و تنها ۹ شرکت‌کننده (سه زن و شش مرد) از کشورهای ایران، انگلستان، کانادا، لهستان، هلند، کویت، برزیل، عربستان و اردن در اسلحه سابر پذیرش شدند. مدرک مربیگری این دوره در سراسر دنیا به رسمیت شناخته می‌شود و در پایان مربیان باید در آزمون نهایی دوره جهت فارغ‌التحصیلی شرکت کنند.