نصرت الله لطفی یکی از نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی قم به بیان برنامه های پرداخت و افزود: قم سال ها است که از ضعف مدیریتی و زیرساختی دست و پنجه نرم کرده است و می توان گفت که مشکل مدیریتی در قم در سطر اول مشکلات این استان می باشد

به گزارش پردیسان آنلاین؛نصرت الله لطفی در گفتگو با خبرنگار ما درباره مهم ترین برنامه ها و اولویت های خود همچنین سوابق، فعالیت های سیاسی و اجرایی خود پرداخته است که در ادامه می خوانیم.

ملاحظات دورنمایی از سوابق و فعالیت های سیاسی و اجرایی این کاندیدا که کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است و قائم مقام آیت الله جنتی ونماینده ولی فقیه وهم چنین رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ ؛معاون حقوقی ؛امور مجلس واستان های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از سال ۸۸ تا سال ۱۴۰۰ از فعالیت های اجرایی این کاندیدا است .

هم چنین عضو ستاد ویژه بزرگداشت پنجاهمین سالگرد قیام تاریخی ۱۵ خرداد در سال ۹۱ و علاوه بر آن عضو اصلی هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان وکمیته جذب شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از سال ۹۰ به بعد و هم چنین رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم از سال ۸۴ تا ۱۴۰۰ وعضو ستاد امر به معروف ونهی ازمنکر وشورای فرهنگ عمومی استان قم را در کارنامه اجرایی خود دارد .

وی علاوه بر این فعالیت ها مدیر کل نظارت وامور استان های شورای نگهبان از سال ۸۴ تا سال ۸۷ و عضو هسته اصلی گزینش شورای نگهبان از سال ۸۴ تا ۸۷ و از سویی رئیس دفتر نظارت وبازرسی انتخابات قم با حکم دبیر شورای نگهبان از سال ۷۹ تا ۹۷ بازرس اعزامی دبیر شورای نگهبان در چندین انتخابات به استان های کشور و هم چنین رئیس هیات نظارت بر انتخابات در چندین دوره مجلس شورای اسلامی وریاست جمهوری ومجلس خبرگان رهبری از سال ۷۸ تا سال ۹۰ را عهده دار بوده است.

نصرت‌الله لطفی نمایندگی مجلس در قم در وزارت کشور هم چند مسئولیت اجرایی را بر عهده داشته که مهم ترین آن مدیر ارزشیابی وبازرسی ورسیدگی به شکایات استانداری قم در سال ۷۵ تا سال ۷۸ را می توان نام برد.

وی در اداره کل آموزش و پرورش قم هم در حوزه های مختلف تربیتی ؛دبیری و مسئولیت تاسیس و راه اندازی ارودگاه تربیتی ۱۵ خرداد وکانون های فرهنگی ؛تربیتی ومراکز تربیت معلم از سال ۶۶ تا ۷۳ ونیروی مامور به خدمت درنهضت سواد آموزی قم را در کارنامه سوابق فعالیت های خود دارد.دیدگاه لطفی درباره چالش های قم۲- قم سال های از ضعف مدیریتی و زیرساختی رنج می برد.

نصرت الله لطفی یکی از نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی قم به بیان برنامه های پرداخت و افزود: قم سال ها است که از ضعف مدیریتی و زیرساختی دست و پنجه نرم کرده است و می توان گفت که مشکل مدیریتی در قم در سطر اول مشکلات این استان می باشد.

وی بیان کرد: برای این استان سند آمایش سرزمین هم تعریف نشده است تا طبق آن نظام مسائل استان طبق یک راهبرد منسجم حل شود ب ضعف مدیریتی که وجود داشت راهبردهای سلیقه ای برای قم پیچیده شد که نمونه آن همان پروژه هایی است که برای قم تعریف شد از منوریل که آینه دق مردم شده تا دیگر مشکلاتی که هنوز در قم حل و فصل نشده است.

این کاندیدای نمایندگی مجلس قم در ادامه عنوان کرد: در حالی که قم نقش مهمی در شکل گیری انقلاب اسلامی دارد اما از ضعف زیرساختی در رنج است نسخه هایی که برای قم پیچیده می شود عمدتا با نگاه ملی است و از نقش فرهنگی و انقلابی مردم قم در شکل گیری انقلاب غفلت شد امروز مردم انقلابی قم توان ضعف مدیریتی را می دهند.

به گفته لطفی؛ در کشور بیش از ۳۰ دستگاه فرهنگی وجود دارد که عضو شورای فرهنگی هستند و هرکدام از قوای سه گانه نمایندگانی در طراز بالا در آن عضویت دارند ولی خروجی و دستاورد مهمی نداشته اند و تنها به نامگذاری برخی روزها در تقویم کشور بسنده کردند.

پیگیری مشکلات آب وبیابان زدایی در قم

این کاندیدای نمایندگی مجلس در قم در پاسخ به سئوال خبرنگار پردیسان آنلاین در ارتباط با اولویت ومهم ترین برنامه ها برای قم گفت: قم علاوه بر مشکل مدیریتی و زیرساختی در زمینه خدمات هم ضعف دارد الویت طرح و برنامه من بعد از انتخاب بررسی مشکلات آب و پیگیری پروژه نیمه تمان بیابان زدایی در قم است که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.

لطفی اظهارداشت: برای بررسی مشکلات قم در زمان حضرت امام (ره) پیگیری هایی برای انتقال آب از سرشاخه های دز صورت گرفت مقام معظم رهبری نیز بر انتقال این آب برای قم و مردم قم تاکید داشتند در حالی که اعتبار و منابع مالی آن هم تخصیص یافته بود با یک اشتباه مدیریتی می بینید که آب قم دوباره مانند گذشته شورتر شده است.

وی در ادامه افزود: قم و قمی ها سال ها است که با مشکل گرد و غبار روبرو است و پروژه های بیابان زدایی به درستی پیگیری نشده است از سویی در قم پروژه هایی تعریف شده است که در طراز شهر قم نیست برای توسعه گردشگری قم هم غفلت شده است با تعریف یکسری پروژه ها حتی را دسترسی به حرم مطهر را سخت کردند و سلیقه ای این پروژه ها تعریف شده است.

دوقطبی کردن انتخابات اولین خیانت به قم بود

کاندیدای نمایندگی مجلس در قم در ادامه این نشست در پاسخ به سئوالی در ارتباط با انتخابات در قم بیان کرد: اولین خیانتی که به قم شد این بود که انتخابات را دو قطبی سازی کردیم قم طبق روایات اهل بیت علیه السلام عش آل محمد(ص) است و قانون اساسی ما هم گفته هر کس در هرکجا می تواند آزادانه محل سکونت خود را انتخاب کند قمی که سال ها در آن انتخابات یک پارچه برگزار می شد را پراکنده کردیم .

به گفته وی؛ زمانی جامعه مدرسین در انتخابات گذشته لیستی را ارائه می داد و مردم با خیال راحت فرد اصلح را انتخاب می کردند اما جامعه مدرسین خود را از انتخابات قم کنار کشیده است کاندیدا های مجلس باید به امر دقت نظر داشته باشند اینکه برای قم چه برنامه ای دارند؟ یا اصلا برای چه هدفی وارد مجلس می شوند ؟ من سالیانی مجری انتخابات در قم بودم همیشه قم تنها استانی بوده که در آن انتخابات یکپارچه و منسجم برگزار می شد.

نظامی که برپایه مردمی باشد شکست ناپذیر است

کاندیدای نمایندگی مجلس در قم در پایان با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند از سوی مردم گفت: می گوییم این انتخابات حساس است به این معنی نیست که انتخابات در دوره های گذشته حساس نبوده است اما با توجه به شبه پراکنی دشمن و تمرکز بر مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم انتخابات پیش رو حساس تر است و مقام معظم رهبری بر مشارکت مردم تاکید دارند اما ناگفته نماند هر نظامی که بر پایه مردم تشکیل شده است شکست ناپذیر است هر نظامی را می توان شکست داد به جز نظامی که مردمی باشد.

لطفی با اشاره به مراسم ۲۲ بهمن در زمان جنگ و آماج بمباران در قم و حساسیت هایی که آن زمان وجود داشت افزود: در زمان جنگ وآماج بمباران دشمن مراسم ۲۲ بهمن در روز چهارشنبه ای بود که دشمن بمباران گسترده ایی را در قم داشت و بیم آن می رفت که از مراسم ۲۲ بهمن غفلت شود اما مراسم ۲۲ بهمن باشکوه تر از سال گذشته در قم برگزار شد وما امید داریم که در ۱۱ اسفند مردم با مشارکت و حضوری پر بار تر از انتخابات گذشته حضور خواهند یافت.

نکته مهم در نشست این کاندیدا که به صورت مستقل وارد کارزار انتخاباتی مجلس شده است با توجه به سوابق اجرایی که در ۸ سال دفاع مقدس و هم چنین فعالیت های اجرایی که در قم داشته اجازه حضور در هیچ لیستی به وی داده نشده است .

نکته دوم این که این کاندیدا علاقه به تبلیغات زرق و برق ندارد و تاکنون در هیچ نشست تبلیغاتی نه رسانه ملی و نه نشست ها و تشکل های انتخاباتی حضور نداشته است.

نکته سوم این کاندیدا در صحبت های خود از عدم همراهی جامعه مدرسین در انتخابات ۱۱ اسفند و هم چنین عدم صدور مجوز برای حضور هیات های مذهبی در مراسم مذهبی هم چون شهادت ها و ماههای محرم و صفر انتقاد و گفته محرم امسال نخستین باری بود که در حرم شاهد کاهش حضور هیات ها در حرم بودیم تا جایی که آیت الله وحید خراسانی هم گلایه مند بودند و این کلمه را در حضور دست اندرکاران تولیت حرم مطهر به کار برده « قم و ما ادارک قم»

  • نویسنده : هیفا پردل