مربی باشگاه شنای اریس گفت: شناگر باید در مسابقات شرکت کند تا نتیجه برنامه‌ریزی شش ماهه یا یک ساله مربی و باشگاه مشخص شود. شرکت کردن در رقابت‌ها و رویدادهای ورزشی برای ایجاد انگیزه در شناگران مؤثر است.

رضا کرم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین اظهار کرد: لیگ شنای کشور سطح بسیار بالایی داشت زیرا شناگران ملی‌پوش در این مسابقات شرکت کردند. به دلیل رقابت‌های دشوار مربیان و شناگران تلاش می‌کنند که بهترین عملکرد را داشته باشند.

وی افزود: تنها تیم حاضر از اصفهان در مسابقات لیگ کشور، باشگاه اریس است که هر سال در این مسابقات حاضر است.

مربی باشگاه اریس بیان کرد: استان اصفهان با هفت ملی‌پوش رتبه نخست در شنای کشور را در اختیار دارد. سطح شنای استان طی چند سال اخیر رشد بسزایی داشته است. تلاش‌ها و حمایت‌های «پیمان گرامی» رئیس هیئت شنا استان و «مسعود جابرزاده» مدیر باشگاه اریس منجر به پیشرفت سطح شنای کشور شده است.

وی تصریح کرد: دعوت از پنج شناگر به اردوی تیم‌ملی و رکوردشکنی در چندین ماده طی چند سالی که من به عنوان مربی در کنار تیم‌ملی حاضر بودم، از دستاوردهای باشگاه اریس است. حضور تیم‌ها در قالب مدارس شنا از استان اصفهان در مسابقات کشوری رده‌های سنی مختلف نشان‌دهنده پویایی، استمرار فعالیت قهرمانی و پیشرفت رشته شنا در این استان است.

کرم‌زاده عنوان می‌کند: برگزاری مسابقات بیشتر در رده‌های بالای ۱۸ سال است و هدف باشگاه از ابتدای سال شرکت در مسابقات برای این رده است تا مربیان و شناگران بتوانند تجربه کسب کنند؛ این مسابقات فرصت خوبی برای رکوردزنی و دیده شدن شناگران و بالا رفتن کیفیت فعالیت آنان است.

شرکت در رقابت‌های ورزشی برای ایجاد انگیزه در شناگران موثر است

وی ادامه داد: شناگر باید در مسابقات شرکت کند تا نتیجه برنامه‌ریزی شش ماهه یا یک ساله مربی و باشگاه مشخص شود. شرکت کردن در رقابت و رویدادهای ورزشی برای ایجاد انگیزه در شناگران مؤثر است.

مربی باشگاه اریس تشریح کرد: استخر جزو اصلی‌ترین امکانات سخت‌افزاری این رشته است، در حال حاضر خود باشگاه با مخارجی که وجود دارد، استخر اجاره کرده است تا بتواند شرایط تمرینی شناگران را فراهم کند.

وی بیان کرد: یکی از دلایلی که در رده‌های بالای ملی می‌توانیم موفق باشیم، رسیدگی به زیرساخت‌های شنا است یعنی داشتن شناگران رده‌های سنی مختلف است که هدف باشگاه اریس نیز بر همین مبناست. چند سالی است با رده‌های سنی زیر ۱۵ سال کار می‌کنیم که پشتوانه رده‌های سنی بالاتر هستند. از طریق کلاس‌های آموزشی که خود باشگاه هر سال برگزار می‌کند، استعدادیابی می‌کنیم و علاقه‌مندان این رشته را به سمت ورزش حرفه‌ای سوق می‌دهیم.

کرم‌زاده خاطرنشان کرد: شناگران را حمایت می‌کنیم تا به رده‌های بالاتر و ملی برسند؛ این کار را چندین سال انجام دادیم. سکوهای قهرمانی در رده‌های سنی مختلف را هفته گذشته داشتیم که تیم ما موفق شد در هر سه سکو مدال کسب کند.

به گزارش پردیسان آنلاین، سومین دوره مسابقات شنا مسافت بلند جام آزادی از سه‌شنبه، پانزدهم اسفند تا جمعه، هجدهم اسفند به میزبانی مجموعه ورزشی آزادی پیگیری شد. این مسابقات با استقبال چشمگیر شناگران سراسر کشور روبه‌رو شد، در حالی که ۵۴۸ شناگر و ۸۴ مربی در قالب ۵۴ تیم در سه رده سنی ۱۲ تا ۱۱ سال، ۱۴ تا ۱۳ سال و ۱۷ تا ۱۵ سال باهم به رقابت پرداختند.

تیم‌های برتر رده سنی ۱۲_۱۱ سال:

۱_ تیم استخر امیر مرشد با ۱۳۹ امتیاز
۲_ تیم باشگاه اریس با ۱۱۰ امتیاز
۳_ تیم سرزمین شنا با ۱۰۷ امتیاز

تیم‌های برتر رده سنی ۱۴_۱۳ سال:

۱_ تیم باشگاه اریس با ۱۹۱ امتیاز
۲_ تیم سرزمین شنا با ۱۷۹ امتیاز
۳_ تیم استخر شهید حججی با ۱۱۷ امتیاز

تیم‌های برتر رده سنی ۱۷_۱۵ سال:

۱_ تیم استخر نور تهران با ۲۴۱ امتیاز
۲_ تیم پایگاه قهرمانی آزادی با ۱۸۵ امتیاز
۳_ تیم باشگاه اریس با ۹۷ امتیاز