جبلی گفت: با پرداخت‌های غیر معقول موافق نیستیم، رویه‌های غلط که از دوره‌های قبل صداوسیما رواج داشته به تدریج در حال اصلاح است.

رئیس سازمان صدا و سیما:

رویه‌های غلط قراردادهای تولید برنامه در صداوسیما اصلاح می‌شود

جبلی گفت: با پرداخت‌های غیر معقول موافق نیستیم، رویه‌های غلط که از دوره‌های قبل صداوسیما رواج داشته به تدریج در حال اصلاح است.

به گزارش پردیسان آنلاین؛پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در جاشیه جلسه امروز ۸ فروردین هیئت دولت، گفت: بعد از تعیین شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب جلسه‌ای کارشناسی در حوزه برنامه‌ریزی صدا و سیما تشکیل شد و شورای معاونین مفصلا برای راه‌های تحقق شعار سال بحث و بررسی لازم را انجام داد و مقرر شد مصادیق مشارکت مردم در افزایش تولید معین شود و همچنین قوانین و اسناد بر زمین مانده که تحقق شعار سال منوط به اجرای آن است در دستور کار فوری قرار گرفت.

 

وی افزود: در خصوص تحقق شعار سال برای رسانه ملی در جهش تولیدات با کمک مردم بنا شد تا هفته دوم فروردین ماه راه‌های آن بررسی شود.رئیس سازمان صدا و سیما تأکید کرد: براساس سند تحول رسانه ملی امسال ۲ تنوع قابل توجه داشتیم، هم تنوع در تولیدات برنامه‌ها، اعم از برنامه‌های سرگرمی و‌ نوروزی و هم تنوع در میهمانان برنامه‌ها، به همین دلیل براساس برآوردهای اولیه، امسال افزایش بیش از ۸ درصدی مخاطبین برنامه‌های نوروزی را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.

 

جبلی همچنین درباره هزینه‌های تولیدات برنامه‌ها، گفت: هزینه‌های برنامه‌ها به صورت معمول در قالب قرارداد کلی شبکه با تهیه کننده و حامی مالی است و ریز قراردادها در اختیار صدا و سیما نیست و با پرداخت‌های غیر معقول موافق نیستیم، رویه‌های غلط که از دوره‌های قبل صدا و سیما رواج داشته به تدریج در حال اصلاح است.