داور بین‌المللی رفتینگ گفت: شرایط رفتینگ ایران در بخش بانوان از لحاظ کیفی خوب، اما نیازمند حمایت بیشتر است. ورزشکاران برای مسابقات اخیر با هزینه شخصی و کمکی که رئیس هیئت برای آن‌ها انجام داد، اعزام شدند.

سیدهادی قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین در خصوص سطح مسابقات قهرمانی آسیا رفتینگ اظهار کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا، تیم اصفهان به عنوان تیم منتخب ایران به دلیل قهرمانی در مسابقات قهرمانی کشوری، حضور یافت که موفق به کسب مقام قهرمانی در این مسابقات شد. سطح مسابقات به دلیل شرکت کشورهایی مانند نپال و هند خوب بود.

وی افزود: شرایط رفتینگ ایران در بخش بانوان از لحاظ کیفی خوب، اما نیازمند حمایت بیشتر است. ورزشکاران برای مسابقات اخیر با هزینه شخصی و کمکی که رئیس هیئت به آن‌ها داشت، اعزام شدند، این شرایط همیشه نمی‌تواند پایدار باشد و در نهایت شاید بتوانند چند مسابقه را با کمک‌های شخصی طی کنند، اما اگر شرکت در مسابقات مختلف را در برنامه داشته باشند این وضعیت نمی‌تواند، ادامه پیدا کند.

داور بین‌المللی رفتینگ ادامه داد: از لحاظ موقعیت شرایط خوبی را در کشور داریم، اما یکی از مشکلات بزرگ و جدی ما در این رشته مباحث مالی است. برخی مواقع اسپانسر داریم و شرایط فراهم می‌شود، اما بعضی مواقع مانند مسابقات گذشته موفق به پیدا کردن اسپانسر نشدیم و این موضوع ربر کیفیت کار ورزشکاران اثرگذار است. اردوهای این رشته به طور معمول بیرون از شهر برگزار می‌شود و هزینه‌بر است، اما با تمام مشکلاتی که وجود دارد، ما این ورزش را در ایران به‌خصوص در اصفهان حفظ کردیم.

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۰ تاکنون این رشته را به صورت ورزشی فعال در اصفهان داشته‌ایم و بانوان اصفهان همیشه قهرمان بوده‌اند، اما در بخش مردان قهرمانی بین اصفهان و چهارمحال در گردش است.

قاضی‌عسگر بیان کرد: مسابقات قهرمانی جهان که به میزبانی ایتالیا برگزار می‌شد را بنا به دلایلی نتوانستیم شرکت کنیم؛ این مسابقات می‌توانست تأثیر بسزایی در پیشرفت بانوانمان در رشته داشته باشد، فعالیت‌های سال جاری محدود به یک مسابقات قهرمانی کشوری در تیر و مسابقات قهرمانی آسیا بود که چند روز گذشته برگزار شده بود، اما دختران در این رشته ظرفیت زیادی دارند و نیاز است که مسئولان نگاه ویژه‌تری به این رشته‌ای که در مدت زمان کم فعالیت خود بسیار مدال‌آور بوده است، داشته باشند.