وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وجه تمایز جشنواره تئاتر فجر امسال با سال‌های گذشته گفت: جشنواره امسال خیلی بومی شده و با اقتضائات سنتی و تاریخی کشورمان متناسب است.

به گزارش خبرگزاری پردیسان آنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه تماشای نمایش «ثقه‌الاسلام» در سالن سنگلج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گروه‌های شهرستانی اجراهای خوبی داشتند؛ این دوستان عزیزمان از تبریز با اجرای خود اتفاق مهم تاریخی را بازگو کردند چرا که موضوع «ثقه‌الاسلام» از جمله موضوعاتی است که تاکید شده بود کارهای نمایشی درباره آن تهیه شود.

وی با بیان اینکه امسال علاوه بر اینکه نمایش «کلنل» به روی صحنه رفت شاهد اجرای نمایش «ثقه‌الاسلام» نیز بودیم، افزود: باید از دوستان عزیز تبریزی به خاطر زحمتشان تشکر کنم و امید است بتوانیم همین نگاه را در بازآفرینی وقایع مهم تاریخی کشور ادامه دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وجه تمایز جشنواره تئاتر فجر امسال با سال‌های گذشته تصریح کرد: جشنواره امسال خیلی بومی شده و با اقتضائات سنتی و تاریخی کشورمان متناسب است.

اسماعیلی تاکید کرد: با نگاه به همه مناطق کشور و حاکم شدن عدالت فرهنگی شاهد بروز استعدادهای خوبی هستیم و از این رو در بهترین سالن‌های شهر تهران گروه‌های شهرستانی فرصت اجرا دارند.

وی درباره شفافیت بودجه وزارت فرهنگ نیز گفت: اطلاعات در این زمینه منتشر شده و کاملاً روشن است؛ در قرارگاه شهید آوینی میز تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی تشکیل شده و سرانه‌ای را نیز در نظر گرفته‌ایم؛ اقدامات با مدیریت دوستانمان در معاونت هنری به صورت برنامه محور پیش می‌رود و از همه مجموعه‌های نمایشی کشور حمایت صورت می‌گیرد.