عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه از چند ماه پیش گفت‌وگوهای خود را با اضلاع نیروهای انقلاب آغاز کرده‌ایم، گفت: در حال رایزنی برای بستن لیست نهایی هستیم.

محمدکاظم انبارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین، در خصوص ائتلاف حزب موتلفه اسلامی با سایر احزاب و گروه‌های هم‌سو اظهار کرد: حزب موتلفه اسلامی در جهت همگرایی و وحدت نیروهای انقلاب از چند ماه پیش گفت‌وگوهای خود را با اضلاع نیروهای انقلاب آغاز کرده و امیدوار است که در نهایت به یک وحدت و همگرایی برای حضور در انتخابات آینده برسد.

وی در خصوص ویژگی‌های ائتلاف این حزب با سایر احزاب هم‌سو افزود: شاخص‌های انقلابی‌گری و دفاع از منافع ملی نامزدها مهم‌ترین ویژگی این حزب برای ائتلاف است و بر همین اساس در حال رایزنی برای بستن لیست نهایی هستیم و همه احزاب امیدوارند برای رسیدن به لیست واحد به توافق برسند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص پیوستن این حزب به شورای ائتلاف تاکید کرد: گفت‌وگوهایی در این زمینه صورت گرفته است و باید منتظر نتیجه آن بود.

وی ادامه داد: انتخابات ۱۴۰۲ در خصوص کمیت حضور انتخاب‌شوندگان و انتخاب‌کنندگان با انتخابات‌های دیگر متفاوت است؛ برای اولین بار بیش از ۱۵ هزار نفر برای تصاحب ۳۰۰ کرسی مجلس با هم رقابت می‌کنند و عناصر مستقل و تازه‌نفس بخش اعظمی از این حضور را نشان می‌دهند؛ از این‌رو یک اشتیاق همگانی برای مشارکت در انتخابات دیده می‌شود.

انبارلویی اضافه کرد: مدعیان انتخابات‌های قبلی نیز در صحنه حضور دارند؛ باید دید هر چقدر ما به روز انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، گفت‌وگوها در خصوص تمرکز بر فهرست‌ها به چه نتیجه‌ای خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در تهران و کلان‌شهرها مردمی که پای صندوق‌های رأی می‌روند، به‌طور عمده شناختی از نامزدها ندارند، ابراز کرد: مردم در کلان‌شهرها مایلند دیدگاه احزاب و گروه‌ها راجع به صلاحیت نامزدها را بدانند و به‌طور عمده انتخاب خود را به تشخیص گروه‌های مقبول خود، اختصاص می‌دهند و تاکنون در همه انتخابات‌های گذشته تهران شاهد چنین رویدادی بوده‌ایم.