مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پدیده قاچاق یک سرطان برای اقتصاد کشور است، اما باید مد نظر داشت که مقابله با این پدیده نباید با متن مردم و اجتماع تعارض پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری پردیسان آنلاین از هرمزگان، علی حسین‌بیگی، معاون پیشگیری و کاهش عرضه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مراسم اهدای حکم ریاست کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز منطقه آزاد تجاری-صنعتی قشم به عادل پیغامی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های کلی و قوانین مربوط به حوزه‌های اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و اشتغال و با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری و بر اساس مصوبه هیئت وزیران، جهت اجرای دقیق برنامه راهبردی مقابله با قاچاق کالا و ارز، این حکم ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس این حکم مدیریت و مسئولیت تمام جزیره قشم اعم از منطقه آزاد و منطقه آزاد در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز برعهده مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم است و سایر کارگروه‌هایی که به موازات این کارگروه دارند، به رسمیت شناخته نمی‌شوند.

معاون پیشگیری و کاهش عرضه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: نگاه ملی با رعایت ملاحظات قانونی و شرعی، و دستورات صریح مقام معظم رهبری، ملاک عمل ما است و در این راستا ارتقای جایگاه مناطق آزاد کشور در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کاهش و حذف بسترهای قاچاق پذیری، از مهم‌ترین اولویت‌های کارگروه سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در منطقه آزاد قشم هستند.

بیگی با تاکید بر اهمیت هم‌افزایی میان دستگاه‌های مختلف مرتبط با حوزه مبارزه با قاچاق و کالا و ارز، افزود: در انجام اقدامات پیشگیرانه و هماهنگی مستمر با ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز، بر ضرورت استفاده بیش از پیش ظرفیت‌های این کارگروه به منظور افزایش هماهنگی میان دستگاهی و حل مسائل پیش رو دارای اهمیت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بررسی، شناسایی و رفع نقاط آسیب‌پذیر، بررسی و تحلیل وضعیت قاچاق و مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیاده‌سازی برنامه عملیات اجرایی کلان ارتقای سلامت نظام اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در منطقه آزاد قشم، مهم‌ترین کار ویژه‌های این ستاد هستند.

عادل پیغامی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گفت: آسیب‌شناسی و بازبینی فرآیندها با هدف جلوگیری از بروز اشتباهات گذشته در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در منطقه آزاد قشم از مهم‌ترین اولویت‌های این کارگروه در آینده خواهد بود.

وی در ادامه از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور خواست تا برنامه‌های موفق پیاده‌سازی شده در سایر نقاط کشور جهت مقابله با پدیده قاچاق را جهت الگو گرفتن و بهره‌برداری بهتر در اختیار کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز منطقه آزاد قشم قرار دهند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان تصریح کرد: پدیده قاچاق یک سرطان برای اقتصاد کشور است، اما باید مد نظر داشت که مقابله با این پدیده نباید با متن مردم و اجتماع تعارض پیدا کند.

بر اساس این گزارش، در پایان این جلسه حکم سید مجید رضوی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور برای عادل پیغامی به عنوان رئیس کارگروه ارتقا سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز منطقه آزاد تجاری-صنعتی قشم توسط حسین بیگی، معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اهدا شد.

کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در مناطق آزاد به ریاست مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد و به دبیری معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تشکیل می‌شود.

منبع: فارس