«های ثبت» ارائه دهنده خدمات ثبت شرکت، مراحل ثبت شرکت، هزینه ثبت شرکت می‌باشد.

به گزارش بازرگانی پردیسان آنلاین، «های ثبت» ارائه دهنده خدمات ثبت شرکت، مراحل ثبت شرکت، هزینه ثبت شرکت می‌باشد.

ثبت شرکت‌ها چیست؟

اگر بخواهید فعالیت تجاری و یا غیر تجاری ایجاد کنید حتماً باید ثبت شرکت انجام دهید. ثبت شرکت یعنی اینکه شما تمامی موارد خود را از لحاظ حقوقی و غیر حقوقی در اختیار دیگران قرار دهید.

راهنمای ثبت شرکت

نحوه ثبت شرکت چگونه است؟

نحوه‌ی ثبت شرکت در ابتدا به صورت آنلاین انجام می‌شود.اما باید بدانید که هرنوع ثبت شرکت هم مناسب شما نیست. ثبت شرکت و برند باید به گونه‌ای باشد که مطابق با نوع کسب‌وکار شما باشد. پس حتماً باید نوع شرکت‌ها را بررسی کنید تا ببینید کدام نوع ثبت شرکت وبرند مناسب است و همان را انتخاب کنید. انواع ثبت شرکت به صورت زیر است

شرکت مسئولیت محدود

شرکت سهامی خاص

موسسه غیر انتفاعی

شرکت بازرگانی

شرکت تعاونی

شرکت تضامنی

شرکت نسبی و……

مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها چگونه است؟

برای ثبت شرکت حتماً بایستی یکسری سلسله مراتب را رعایت کنید که این سلسله مراتب به شرح زیر است

انتخاب نوع شرکتی که نیاز داری

تعیین شرکای خود

مشخص کردن سرمایه خود

انتخاب موضوع فعالیت

مراحل جذب انتخاب نام شرکت

تعیین چارت سازمانی و افرادی که در شرکتتان کار می‌کنند

آماده کردن مدارک لازم و تسلیم کردن آن به اداره ثبت برند و شرکت

ثبت نام آنلاین و در خواست اینترنتی

پرداخت کردن هزینه به روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار

ثبت شرکت سهامی عام و خاص چیست؟

شرکتی‌های سهامی عام شرکت‌هایی هستند که بخش عمده سرمایه آن را افراد مختلف تامین می‌کنند.و در مقابل شرکت‌های سهامی خاص شرکت‌هایی هستند که هنگام تاسیس هزینه‌ی سرمایه گذاری در آن را توسط مالکین و افراد خاص مثلاً اعضای یک خانواده تامین می‌کنند و معمولاً شرکت‌های بازرگانی جز این شرکت‌ها هستند. در این شرکت‌ها تعداد اعضای هیئت مدیره نباید کمتر از سه نفر باشد وگرنه به ثبت نمی‌رسند. اعضای این شرکت‌ها معمولاً شامل: مدیر عامل، هیئت مدیره، مجامع عمومی و فوق العاده و بازرسان می‌باشند.در این شرکت‌ها معمولاً مسئولیت اعضا هیئت مدیره به میزان سرمایه گذاری آنها در شرکت بستگی دارد.

شرکت مسئولیت محدود چیست؟

شرکت‌هایی هستند که معمولاً برای تجارت بین دو یا چند نفر تشکیل می‌شوند.بدون اینکه تقسیم سرمایه شرکت به قطعات سهم یا سهام محدود باشد. در این نوع شرکت‌ها شرکا فقط به میزان سرمایه خود مسئول پرداخت دیون شرکت هستند نه بیشتر از آن.

تضامنی

معمولاً شرکت‌هایی هستند که برای انجام امور تجاری بین دو یا چند نفر تشکیل می‌شود. و در صورتی که سرمایه و شرکت برای پرداخت دیون کافی نباشد مسئولیت افراد تضامنی می‌باشد. و این به این معنی است که شرکا بدون در نظر گرفتن میزان آورده خود در شرکت باید در مقابل پرداخت دیون و تعهدات شرکت مسئول قلمداد شوند.

نسبی

شرکت‌هایی هستند که مانند شرکت‌های تضامنی اداره و تشکیل می‌شود. با این تفاوت که مسئولیت شرکا نسبت به دیون مازاد بر دارایی شرکت، به میزان سرمایه‌ای که در شرکت گذاشته شده‌اند محاسبه می‌شود.ارتباط مدیران با بقیه اعضا مانند موکل و وکیل است.

تعاونی

معمولاً شرکت‌هایی هستند که به صورت تعاونی تولید و توزیع و از لحاظ چگونگی تشکیل به دو نوع تعاونی عام و خاص تقسیم بندی می‌شود.

تعاونی توزیع

شرکت‌های هستند که بیشتر در امور مربوط به تولید و توزیع کالا، مسکن، خدمات و سایر نیازمندی‌های اعضا فعالیت دارند.

تعاونی عام

شرکت‌های هستند که ثبت نام در آنها برای تمامی اعضا آزاد است. و موسسین این شرکت‌ها باید برای تامین هزینه‌های شرکت و یا افزایش سرمایه سهام آن را به عموم عرضه کنند

تعاونی خاص

شرکت‌هایی هستند که عضویت در آن فقط توسط افراد خاص امکان پذیر است مثلاً معلمان کارگران کشاورزان دانشجویان و یا ایثارگران مشاغل خاص و نظایر اینها آزاد باشد. با این حال در پذیرش افراد واجد شرایط محدودیتی وجود ندارد.

مراحل ثبت شرکت چگونه است؟

مراحل ثبت شرکت خدماتی که برای ارائه خدمات ایجاد می‌شوند و به سازمان‌ها وارگان های خاص خدمات می‌رسانند. شرکت‌های خدماتی انواع مختلفی دارد و خدمات متنوعی ارائه می‌کند.که شامل حمل‌ونقل چاپ و تکثیر امور آشپزخانه تاسیسات تعمیر و نگهداری ماشین آلات و…. است.

مراحل ثبت شرکت به صورت زیر است

۱. فراهم کردن مقدمات برای ثبت شرکت

۲. پذیره نویسی و جذب شرکا

۳. جمع کردن سرمایه با کمک شرکا وموسسین

۴. تاسیس شرکت و تسلیم مدارک به سازمان بورس و اوراق بهادار

راهنمای ثبت شرکت

ثبت شرکت غیر داخلی در داخل ایران به چه صورت است؟

ثبت شرکت و یا نمایندگی خارجی در داخل ایران مشروط به عملکرد متقابل کشور مذبور دارد. یعنی اگر در شرکت متبوع خارجی شعب و یا نمایندگی‌های شرکت‌های ایرانی به ثبت برسند. آن شرکت‌ها نیز می‌توانند نسبت به ثبت شعبه یا نمایندگی شرکت خود در ایران اقدام کنند. شعبه یکی از واحدهای یک شرکت است که می‌تواند فروش‌ها و خدمات خود را در منطقه‌ای که ممکن است فاصله زیادی با مرکز اصلی شرکت داشته باشد گسترش دهد. حدود و اختیارات و میزان استقلال یک شعبه با موافقت شرکت مادر تعیین می‌شود و مسئولیت حقوقی شعبه بر عهده‌ی شرکت اصلی است.

مدارک لازم جهت ثبت شعبه خارجی در ایران به شرح زیر است

اساسنامه شرکت

گواهی ثبت شرکت خارجی

آخرین گزارش مالی ثبت شده شرکت

ارائه قرارداد نمایندگی با شرکت خارجی

کپی شناسنامه و کارت ملی

آخرین تغییرات شرکت

کپی مدرک ثبتی شرکت مثل روزنامه کثیرالانتشار ویا اساسنامه

مسئولیت شرکت خارجی

فعالیت شعبه در ایران تحت نام و یا مسئولیت شرکت اصلی

هزینه ثبت شرکت به چه صورت است؟

هزینه ثبت شرکت ، پس از اینکه اطلاعات لازم را از طریق شرکت hisabt کسب کردید و تصمیمات لازم برای اینکه چه نوع شرکتی می‌خواهید ثبت کنید را گرفتید. مهم‌ترین مسئله‌ای که پیش می‌آید این است که هزینه ثبت شرکت به چه صورت است؟ در جواب باید به شما بگویم که معیارهای زیادی برای هزینه ثبت شرکت دخیل هستند. مثلاً اگر شرکتتان کوچک باشد. هزینه روزنامه رسمی یک قیمت است و اگر شرکتتان بزرگ باشد هزینه‌ی آن هم گران‌تر می‌شود نه تنها روزنامه رسمی بلکه هزینه‌هایی مانند: وکالت، آگهی‌های ثبتی، واریزی‌های قانونی و… نیز نسبت به نوع شرکت تعداد اعضا موضوعات شرکت و.. متغیر و متفاوت خواهد بود. لذا برای اینکه از هزینه‌های دقیق اطلاع پیدا کنید. می‌بایست یا خودتان همه هزینه‌ها را محاسبه کنید و یا اینکه با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید تا شمارا به درستی راهنمایی کنند.