کارگردان سینما و تلویزیون گفت: تولیدات نمایشی رمضان، باید با پیام دینی‌شان جریان‌سازی داشته باشند.

وی افزود: یکی از این اشتراکات بجث صله رحم است که هم در نوروز و هم در رمضان روی آن تاکید شده است. در نوروز همانگونه که سال نو می شود مردم نیز تلاش می کنند در احوالات خود تغییراتی را به وجود آورده تا کدروتها از بین رود. در رمضان نیز همین اتفاق رخ می دهد. مردم در افطاری های یکدیگر شرکت کرده و به نوعی کدورتها را کنار می گذارند.

کارگردان سینما و تلویزیون بیان کرد: جنس شادی که در ایام ماه مبارک مورد نظر است با دیگر شادی ها تفاوت دارد منظور اینکه برای شاد کردن نباید به سمت لودگی گرایش پیدا کرد. این اتفاق نیز قابل دست یابی است، زیرا ما برنامه هایی که در آنها با زبان فاخر مردم را شاد کرده اند تولید کرده ایم؛ بنابراین باز هم می تواند چنین اتفاقی رخ دهد.

این فیلمساز ادامه داد: پرداختن به مناسک در تولیدات نمایشی اقدامی خوب و مفید است اما باید این اقدام به دور از کلیشه های رایج باشد. اگر قرار است در سریالی به مناسک و فرایض دینی توجه شود باید حتما این امر مورد توجه قرار گیرد که قصه داشتن آن فریضه را نیاز داشته باشد وگرنه به صرف جا دادن رفتاری دینی در اثر نمایشی نمی توان جریان سازی لازم را ایجاد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در ایام نوروز فیلم های خارجی بسیاری روی آنتن شبکه های مختلف می رود که عمدتا ویژگی سرگرمی دارند اما نوروز امسال رمضانی است برای همین باید فیلم هایی پخش شود که با فرهنگ دینی ما مغایرتی نداشته باشد البته این توضیح باید در تمامی ایام سال مورد نظر باشد اما در نوروز رمضانی باید این امر به شکلی جدی تر مورد نظر باشد.

این کارگردان ادامه داد: یکی از برنامه های موفق سیما در ایام ماه مبارک برنامه «محفل» است. این چنین برنامه هایی می تواند الگوی مناسب برای دیگر تولیدات باشد چون در کنار سرگرمی به شکلی مناسبت مفاهیم و رفتار قرآنی را به مخاطب آموزش می دهد. این برنامه و برنامه هایی دیگری چون «حسینیه معلی» با استقبال مردم هم مواجه شده اند چون عموم مردم کشورمان به موضوعات اسلامی علاقه دارند.

کارگردان فیلم «سیب و سلما» در انتهای این گفت وگو تاکید کرد: در ماه مبارک شب های احیا و شهادت حضرت علی (ع) نیز وجود دارد. در این مقطع تولیدات باید تماما رنگ و بوی معنوی به خود گیرد. برای همین می توان با تولید مینی سریال های چهار یا پنج قسمتی از این مناسبت غافل نشد. جدا از این موضوع حتما در قالب برنامه های ویژه به بحث کارشناسی دینی هم روی آورد چون تلویزیون می تواند با تولید برنامه های کارشناسانه بر آگاهی مخاطبان تلویزیون بیفزاید.