سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به پیشرفت خوب شرایط ساختاری، کالبدی و فیزیکی باغ فدک نسبت به سال‌های گذشته، به‌نظر می‌رسد این باغ از یک مجموعه اقامتگاهی موقت به یک مجموعه اقامتگاهی، گردشگری و خدماتی مناسب تبدیل شده است.

علی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین با اشاره به بازدید از بخشی از اقدامات ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: همکاران ستاد از نیمه اسفند سال گذشته تلاش‌های خود را آغاز کرده بودند.

وی افزود: بخشی از فعالیت‌های ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان سطح شهر برای استقبال شایسته از بهار همچون زیباسازی و فضاسازی شهری، توسعه فضای سبز و گلکاری‌های ویژه نوروز و مهیا کردن محلات از نظر نظافت شهری بوده است.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در چند شب پایانی سال حجم زیادی از فعالیت‌های اجرایی در زمینه آماده‌سازی شهر به‌ویژه جمع‌آوری پسماند انجام شد و این میزان فعالیت در دو شب منتهی به آغاز سال جدید به بیش از دو برابر رسیده بود.

صالحی با بیان اینکه بخش دیگری از خدمات ستاد دائمی خدمات سفر مربوط به ایام نوروز و ساماندهی خدمات به مسافران نوروزی است که به‌صورت متمرکز در باغ فدک انجام می‌شود، تاکید کرد: فعالیت‌هایی در مبادی ورودی شهر برای ساماندهی و هدایت مسافران به سمت ستادهای اسکان و مجموعه‌های پیش‌‎بینی شده برای اسکان انجام شده است که اولویت آن هتل‌ها، مدارس آموزش و پرورش، منازل استیجاری و کمپ‌های شهرداری شامل باغ فدک و پس از آن ورزشگاه‌ها است.

وی اضافه کرد: بخشی از اقدامات ویژه باغ فدک بود و با توجه به پیشرفت خوب شرایط ساختاری، کالبدی و فیزیکی نسبت به سال‌های گذشته، به‌صورت جدی روی حوزه زیباسازی و تقویت جابذبه‌های گردشگری آن کار شده است؛ علاوه بر راه‌اندازی فاز دوم دریاچه، فضاسازی بسیار مناسبی اتفاق افتاد و به‌نظر می‌رسد از یک مجموعه اقامتگاهی موقت به یک مجموعه اقامتگاهی، گردشگری و خدماتی مناسب تبدیل شده است تا مسافران بتوانند زمان بیشتری در آن اتراق کنند.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اتفاق بهتری که در نوروز ۱۴۰۳ شاهد آن هستیم، در حوزه ایمنی و خدمات آتش‌نشانی است و با توجه به اسکان بخش زیادی از مسافران در باغ فدک، نیاز است که این موضوع همواره رصد شود و در راستای استفاده از فناوری‌های به‌روز برای تشخیص استفاده نامناسب از وسایل گرمایشی، این موضوع از طریق پهپاد انجام و به‌صورت رصد می‌شود.

صالحی با بیان اینکه در مجموع در حوزه ارائه خدمات، فضاسازی، ایمنی و رعایت ایمنی مسافران اقدامات خوبی انجام شده است، تاکید کرد: بازدیدی از ستاد کیمیا واقع در آزادراه معلم داشتیم که در کنار ستاد مرکزی باغ فدک، هدایت مسافران را بر عهده دارد.

وی اضافه کرد: بین ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان و سایر دستگاه‌ها همچون نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، اتحادیه‌های صنفی و مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله ستاد امر به معروف همکاری شکل گرفته است تا نوروز خوبی از نظر خدمات، پشتیبانی، ایمنی و آتش‌نشانی و فضا و رویدادهای فرهنگی داشته باشیم و از فرصت همزمانی بهار قرآن و بار طبیعت نهایت استفاده را ببریم.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: معتقدم به‌رغم اینکه سال گذشته تلاش‌های خوبی انجام شد، اما نوروز ۱۴۰۳ در مجموع آمادگی بهتر و بیشتری را نسبت به سال قبل در مجموعه ستاد دائمی خدمات سفر و تعامل میان دستگاهی بهتری نسبت به ایام گذشته داشتیم که امیدوارم نتیجه آن لبخند رضایت شهروندان از آرایش نوروزی و مورد رضایت گردشگران اصفهان باشد.