اهواز- استاندار خوزستان گفت: کلیات الگوی کشت استان مورد تصویب قرار گرفته و اصلاحات و نقطه نظرات اعضا پیرامون برنامه عملیاتی الگوی کشت در یک کارگروه انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار پردیسان آنلاین، صادق خلیلیان عصر امروز یکشنبه در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه، سیاست‌هایی از سوی دولت به استان‌ها ابلاغ شده تا نقطه نظرات خود را در چارچوب سهم هر استان تعیین کنند، بر همین اساس کلیات سهم استان در این جلسه به تصویب رسید تا بتوانیم سهمی در رشد اقتصادی کشور داشته باشیم.

استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های استان عنوان کرد: در چارچوب بودجه‌های سالانه که مسیر تحقق برنامه‌های ۵ ساله است، صحبت شده تا در این راستا نیز سهم خود را در برنامه هفتم توسعه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: کلیات الگوی کشت استان مورد تصویب قرار گرفته و اصلاحات و نقطه نظرات اعضا پیرامون برنامه عملیاتی الگوی کشت در یک کارگروه انجام می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: میزان کشت انجام شده تاکنون در بحث گندم با الگوی کشت تعیین شده برای استان مطابقت دارد؛ تحقق الگوی کشت نیازمند الزاماتی مانند پشتیبانی از کشاورزان در زمینه اعطای نهاده، پشتوانه بیمه‌ای و ارائه تسهیلات است تا این کشاورزان به سمت و سوی الگوی کشت سوق پیدا کنند.