اصفهان- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: هرکیلوگرم مرغ گرم از قیمت مصوب ۶۳ هزار تومان به کمتر از ۵۰ تومان در هفته‌های اخیر رسید.

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین با بیان اینکه جوجه ریزی در واحدهای مرغ گوشتی استان افزایش یافته و وضعیت تولید خوب است، اظهار داشت: میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغ گوشتی اصفهان پردیسان آنلاینماه امسال حدود پنج میلیون بود و در آبان‌ماه به ۷.۵ میلیون قطعه رسید و در آذرماه نیز جوجه ریزی رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه برای روز شنبه ۶۷۰ تن مرغ کشتار شد و روزهای گذشته نیز میزان کشتار به همین میزان بوده است، افزود: استان در زمینه تولید دارای مازاد گوشت مرغ است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه طی ۲- سه هفته اخیر قیمت مرغ به شدت کاهشی بوده، ادامه داد: هر کیلوگرم مرغ زنده که ۴۴ هزار تومان بود تا ۳۵ هزار تومان نیز در سامانه رهتاب کاهش قیمت داشت و نرخ هر کیلوگرم مرغ گرم در فروشگاه‌ها از ۶۳ هزار تومان مصوب حتی به کمتر از ۵۰ هزار تومان در هفته گذشته کاهش یافت.

ایراندوست خاطرنشان کرد: طی دو روز اخیر در پی فراخوان اتحادیه سراسری مرغداران که از مردم خواستند اگر خرید انجام نشود حوزه تولید آسیب خواهد دید، مردم همکاری کردند؛ اکنون گوشت مرغ فراوان و قیمت آن پایین است اگر مرغدار و تولید کننده آسیب ببینید جوجه ریزی ایام پایانی سال با مشکل مواجه خواهد شد.

وی اضافه کرد: مردم دو روز اخیر استقبال خوبی داشتند و قیمت مرغ گرم کمی اصلاح شد و روز شنبه به هر کیلوگرم ۵۸ هزار و ۷۵۰ تومان رسید که همچنان کمتر از نرخ مصوب است؛ گوشت مرغ فراوان است، توزیع می‌شود و در این حوزه مشکل کمبود نداریم.

علت افزایش قیمت گوشت قرمز گوسفندی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان درخصوص افزایش قیمت گوشت گوسفندی طی هفته‌های اخیر گفت: گوشت گوساله طی ۲- سه ماه گذشته تغییر قیمت نداشته زیرا اصفهان تولید کننده گوشت دام سنگین است.

ایراندوست افزود: گوشت دام سبک در سراسر کشور افزایش قیمت داشته که علت آن کاهش تولید دام سبک در فصل پاییز و زمستان، کوچ عشایر و نیز کند شدن جابه جایی دام ب به دلیل سردی هواست.

وی خاطرنشان کرد: هزینه تمام شده تولید گوشت قرمز گوسفندی نسبت به قیمت آن در بازار بالاتر است و هم اینک دامدار نیز با ضرر دام خود را می‌فروشد اما قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز گوسفندی نسبت به قبل اصلاح شده هرچند که دامداران انتظار دارند قیمت فروش بالاتر از نرخ کنونی باشد که هزینه‌های تولید را بتواند جبران کند.

پردیسان آنلاین را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید