با مصوبه شورای اسلامی شهر قزوین، تاکسی‌های پیکان و پژو آردی و سایر تاکسی‌های فرسوده مدل سال ۱۳۸۵ و پایین‌تر از ناوگان تاکسیرانی شهر قزوین خارج می‌شود.

به گزارش پردیسان آنلاین از قزوین، در سومین جلسه علنی صحن شورای اسلامی شهر قزوین در سال ۱۴۰۳ که صبح امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ برگزار شد، اعضای شورا ضمن بررسی لوایح و نامه‌های واصله با تصویب ۱۷ لایحه موافقت کردند.

در این جلسه پرکار لوایح شهرداری در حوزه اتوبوسرانی از جمله خدمات مشاوره و پشتیبانی نرم‌افزاری و خدمات مدیریت سامانه فعلی شهروند کارت سازمان اتوبوسرانی و تأمین راننده پایه یک به صورت حجم کار برای بهره‌برداری ناوگان اتوبوسرانی ملکی تا سقف ۱۲ نفر و تعیین تکلیف وضعیت اتوبوس‌های تبدیلی گازسوز، بررسی و تصویب شد.

همچنین لوایح دیگر سازمان از جمله واگذاری خطوط اتوبوسرانی از طریق ترک تشریفات به مدت سه ماه و تمدید و اصلاح روند اعطای یارانه به سازمان اتوبوسرانی مورد بررسی قرار گرفت و به تأیید اعضای شورای اسلامی شهر قزوین رسید.

لوایح شهرداری پیرامون اجازه عقد قرارداد تعیین مشاوره با هدف مطالعات اقتصادی و امکان‌سنجی مالی پروژه و تهیه مشاور شهرسازی و معماری برای بازنگری در طرح و لایحه ادامه روند تملک اراضی در طرح ساماندهی آستان امام‌زاده حسین (ع) مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، لوایح شهرداری شامل دریافت حق امتیاز از کیوسک‌های تحت پوشش سازمان ساماندهی مشاغل شهری و تأمین اعتبار بازسازی و تعمیرات اساسی ساختمان امور پیمان و رسیدگی شهرداری قزوین پس از بررسی مورد تأیید قرار گرفت.

لایحه نرخ پیشنهادی پارک رباتیک برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا نرخ ورودی برای بازدید کنندگان داخلی ۳۰ هزار تومان و بازدیدکنندگان خارجی یک دلار باشد.

لایحه شهرداری شامل واگذاری سه باب مغازه واقع در خیابان شهدا از طریق مزایده و کاربری فرهنگی و با کارشناسی مجدد مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد طبق این لایحه تا برگزاری مزایده و انتخاب برنده حداکثر به مدت سه ماه با ۵۰ درصد قیمت کارشناسی یا بهره‌برداران فعلی، قرارداد اجاره تنظیم شود.

همچنین لایحه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری پیرامون خرید و اجرای تأسیسات برقی و روشنایی بوستان‌های شهری در منطقه سه شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و تأیید شد.

در پایان این جلسه نیز اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با لوایح سازمان تاکسیرانی مبنی بر دستورالعمل خروج تاکسی پیکان و آردی و تاکسی‌های فرسوده مدل سال ۱۳۸۵ و پایین‌تر از آن در ناوگان تاکسیرانی و تخصیص دو میلیارد تومان به صورت امانی برای تأمین نیاز رانندگان حوزه بار و مسافر از طریق تعاونی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.