هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران با پیروزی پرسپولیس، توقف استقلال و تراکتور و شکست سپاهان به پایان رسید.

به گزارش پردیسان آنلاین، در پایان هفته بیست‌ودوم از فصل بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال باوجود تساوی با مس رفسنجان، همچنان با ۴۷ امتیاز صدرنشین جدول است. اما پرسپولیس با شکست دادن گل‌گهر سیرجان، اختلاف خود با استقلال را به حداقل رسانده است. سپاهان با باخت به صنعت‌نفت آبادان، فاصله خود از صدر جدول را بیشتر کرد، هرچند که تراکتور هم با تساوی برای آلومینیوم، بخت قهرمانی را از خود دور کرد.

ذوب‌آهن اصفهان ۰ – شمس‌آذر قزوین ۲

از هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال دو تیم ذوب‌آهن و شمس‌آذر قزوین در ورزشگاه فولادشهر به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان شاگردان سعید دقیقی موفق شدند با نتیجه دو بر صفر در این دیدار خارج از خانه پیروز شوند.

نیمه نخست دو تیم نمایشی پایاپای را به اجرا گذاشتند و اشتباه پارسا جعفری، گلر ذوب‌آهن، برای به ثمر رسیدن گل اول بازی کافی بود و حسین گودرزی روی پاس عیسی مرادی موفق شد دروازه ذوب‌آهن را باز کند تا تک‌گل بازی به ثمر برسد.

پرسپولیس تنها تیم خوش‌شانس هفته / بارقه‌های امید به صنعت‌نفت بازگشت

ذوب‌آهن پس از دریافت گل اول، سراسر حمله بود اما تیرک دروازه مانع از گلزنی بازیکنان این تیم می‌شد. در ۴۵ دقیقه دوم هم این موضوع ادامه‌دار بود و در شرایطی که شمس‌آذر قزوین، با ارائه نمایشی مطمئن در تلاش بود تا دست پر از اصفهان خارج شود، شاگردان ربیعی موقعیت‌های زیادی داشت اما هیچ‌کدام از آن‌ها راهی به دروازه شمس آذر پیدا نکردند.

در نهایت برخلاف جریان بازی شمس‌آذر قزوین، مدافعان ذوب‌آهن را غافلگیر کرد و فخریان دومین گل بازی را به نام خودش ثبت کرد تا شمس‌آذر در ایستگاه بیست‌ودوم لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن اصفهان دست پر از زمین خارج شود.

پرسپولیس تنها تیم خوش‌شانس هفته / بارقه‌های امید به صنعت‌نفت بازگشت

شمس‌آذر قزوین با پیروزی در این دیدار موفق شد ۲۸ امتیازی شود و جای ذوب‌آهن را در رده هشتم جدول پر کند و ذوب‌آهن که در هفتمین بازی خانگی متوالی خود پیروز نشد، با ۲۷ امتیاز در رده نهم جدول قرار گرفت.

استقلال تهران ۲ – مس رفسنجان ۲

دیدار استقلال و مس رفسنجان بازی با گل زودهنگام مس و غافلگیری بزرگ استقلال آغاز شد. اشتباه جلالی در سمت چپ و توپی که به رامتین سلیمان‌زاده رسید، یک حمله را طرح‌ریزی کرد که پاس وی به محبی رسید و این بازیکن نیز توپ را برای سجاد شهباززاده ارسال کرد که شوت محکم و روی پای او در دقیقه سوم بازی، خیلی زود دروازه حسینی را باز کرد.

تیم فوتبال استقلال توسط بلانکو به بازی برگشت و گل تساوی را به ثمر رساند. ارسال تماشایی ابوالفضل جلالی به روی دروازه با ضربه سر دیدنی گوستاوو بلانکو وارد دروازه شد تا آبی‌ها کار را به تساوی بکشانند.

پرسپولیس تنها تیم خوش‌شانس هفته / بارقه‌های امید به صنعت‌نفت بازگشت

در نیمه دوم نیز این مس بود که به گل رسید. روی اشتباه سلیمی، توپ به شهباززاده رسید و او نیز سعید واسعی را صاحب موقعیت کرد که ضربه روی پای او به گل دوم شاگردان نویدکیا تبدیل شد تا باز هم یک شوک زودهنگام به تیم نکونام وارد شود.

در ادامه استقلال روی اشتباه محاسباتی لک به گل تساوی رسید. ارسال سهرابیان روی تیرک دروازه فرود آمد و مقابل گوستاوو بلانکو قرار گرفت و او نیز به‌راحتی دروازه را باز کرد تا بازی دو بر دو شود. آبی‌پوشان توسط پیمان بابایی فرصت رسیدن به گل سوم را داشتند.

پرسپولیس تنها تیم خوش‌شانس هفته / بارقه‌های امید به صنعت‌نفت بازگشت

وی با ورود به محوطه جریمه، ضربه‌اش را با پای چپ زد که توپ به تیرک برخورد کرد و در ادامه به میلاد فخرالدینی رسید که شوت او را نژادمهدی از روی خط بیرون کشید و در نهایت نیز این بازی با تساوی دو بر دو به پایان رسید تا استقلال سال جدید را با توقف بدموقع در استادیوم آزادی آغاز کند.

نساجی مازندران ۱ – ملوان بندرانزلی ۰

هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال کشور از ساعت ۱۹ شنبه‌شب با برگزاری سه مسابقه آغاز شد که در یکی از این مسابقات تیم فوتبال نساجی مازندران در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر میزبان ملوان بندر انزلی بود که این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود انزلی‌چی‌ها پایان یافت.

ساکت الهامی نساجی را برای این مسابقه حساس و مهم با سیستم ۴-۳-۲-۱ و ترکیب ثابت لوآن پولی، امیرمهدی جان‌ملکی، سعید غلامعلی بیگی، محمدرضا آزادی، حسین زامهران، محمود قائدرحمتی، منصور باقری، صابر حردانی، امیرمحمد هوشمند، احسان حسینی و محمدرضا عباسی به زمین فرستاد. ملوان نیز با ترکیب اولیه حبیب فرعباسی، میلاد باقری، رضا جعفری، پدرام قاضی‌پور، مجید عیدی، پوریا پورعلی، محمد طیبی، ابوذر صفرزاده، محمد عمری، حسین صادقی و محمدرضا سلیمانی و سیستم ۴-۳-۳ وارد زمین شد.

پرسپولیس تنها تیم خوش‌شانس هفته / بارقه‌های امید به صنعت‌نفت بازگشت

انجام بازی فیزیکی باعث شد که تماشاگران شاهد یک مسابقه پربرخورد و کم‌موقعیت در نیمه نخست باشند. با این حال نساجی توانست چند بار توپ را به محوطه جریمه ملوان برساند و موقعیت‌هایی نیز ایجاد کند. محمدرضا آزادی در دقیقه ۱۰ توانست دروازه ملوان را باز کند، اما با بالا رفتن پرچم کمک داور به نشانه آفساید گل مردود اعلام شد. دقیقه ۲۵ نیز صالح حردانی پا به توپ شد و با یک ضربه دروازه ملوان را تهدید کرد که شوت او خارج از چارچوب بود.

محمد عمری نیز در دقیقه ۳۳ پا به توپ شد و با یک حرکت تکنیکی به محوطه نساجی نفوذ کرد که شوت او راهی کرنر شد. دیدار دو تیم در نیمه نخست بدون گل پایان یافت. اما در نیمه دوم شرایط متفاوت شد و هیجان و موقعیت‌های ۲ تیم افزایش یافت. دقیقه ۵۳ فرزاد زامهران در موقعیت تک به تک قرار گرفت، اما فرعباسی با خروج به‌موقع توانست مانع باز شدن دروازه انزلی‌چی‌ها شود.

پرسپولیس تنها تیم خوش‌شانس هفته / بارقه‌های امید به صنعت‌نفت بازگشت

چهار دقیقه بعد حسین زامهران با نفوذ از سمت راست توپ را به محمدرضا آزادی در محوطه جریمه ملوان رساند که با واکنش به موقع فرعباسی و تعلل آزادی در زدن ضربه توپ وارد دروازه ملوان نشد. بهترین موقعیت گلزنی نساجی در دقیقه ۶۴ با یک پاس عمقی و عبور محمدرضا عباسی از خط دفاع ایجاد شد که عباسی نتوانست فرصت مسلم گلزنی را به گل تبدیل کند و یک ضربه کرنر برای نساجی به دست آمد.

توپ به جریان افتاده از همین کرنر در ضد حمله برای ملوان به یک موقعیت جدی گلزنی تبدیل شد که توپ از کنار دروازه نساجی بیرون رفت. دقیقه ۶۷ حسین زامهران با پاس محمدرضا آزادی در گوشه راست محوطه جریمه ملوان صاحب توپ شد و با عبور از یک مدافع ضربه خطرناکی را راهی دروازه ملوان کرد که توپ با فاصله اندکی از بالای دروازه بیرون رفت.

حملات نساجی در نیمه دوم ادامه یافت و فشار روی دروازه ملوان رفته رفته بیشتر شد. نساجی‌چی‌ها پس از ناکام ماندن در چند حمله که روی حرکات تیمی و زمینی انجام داده بودند، شوت‌زنی را هم از میانه‌های نیمه دوم چاشنی کارشان کردند. دقیقه ۷۳ شوت سرکش غلامعلی‌بیگی از پشت محوطه جریمه دروازه ملوان را تا آستانه فرو ریختن پیش برد که باز هم با درخشش فرعباسی دروازه ملوان باز نشد.

پرسپولیس تنها تیم خوش‌شانس هفته / بارقه‌های امید به صنعت‌نفت بازگشت

اما برخلاف جریان بازی، دقیقه ۷۷ بازیکنان ملوان روی یک ضد حمله توپ را از سمت راست به مقابل دروازه نساجی رساندند و محمدرضا سلیمانی با یک ضربه بغل پا توپ را از زیر دستان لوان پولی وارد دروازه نساجی کرد و ملوان پیش افتاد. پس از این گل حمله‌های نساجی مانند طول جریان بازی نتیجه‌ای به دنبال نداشت.

در نهایت چهاردهمین شکست نساجی و یازدهمین برد ملوان ثبت شد و بدین ترتیب نساجی با این شکست ۱۵ امتیازی ماند و همچنان در رتبه پانزدهم جدول قرار دارد. مسابقه بعدی نساجی روز جمعه ۲۴ فروردین در اصفهان و مقابل سپاهان برگزار می‌شود.

گل‌گهر سیرجان ۰ – پرسپولیس تهران ۱

در چارچوب هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس و از ساعت ۱۹:۰۰ تیم‌های فوتبال گل‌گهر سیرجان و پرسپولیس تهران در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری یک بر صفر میهمان همراه شد. قضاوت این دیدار را موعود بنیادی‌فر با کمک‌های فرهاد مروجی و حامد صفایی برعهده داشتند.

گل‌گهر سیرجان با توجه به شکست هفته گذشته برابر سپاهان، در بازی امشب به دنبال بازگشت دوباره به جاده برد بود. در سوی دیگر پرسپولیس هم با توجه به تساوی استقلال، این فرصت را داشت که با پیروزی در بازی امشب، فاصله را با صدر جدول به یک امتیاز برساند.

پرسپولیس تنها تیم خوش‌شانس هفته / بارقه‌های امید به صنعت‌نفت بازگشت

بازی در حالی متعادل آغاز شد که میل هجومی گل‌گهر بیشتر بود. با این حال پرسپولیس هم با گذشت زمان بازی فشارش را برای زدن گل بیشتر کرد. در دقیقه ۱۵ در حالی امید عالیشاه در محوطه جریمه سرنگون شد که پرسپولیسی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند، اما بنیادی‌فر چنین اعتقادی نداشت.

یک دقیقه پس از این صحنه جنجالی، سعید سحرخیزان در یک موقعیت تک به تک با امیررضا رفیعی، می‌توانست دروازه پرسپولیس را با یک خطر جدی روبه‌رو کند، اما شوت او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

پرسپولیس تنها تیم خوش‌شانس هفته / بارقه‌های امید به صنعت‌نفت بازگشت

فشار پرسپولیس در ادامه هر دقیقه بیشتر می‌شد و در دقیقه ۲۲ شوت اوستون اورونوف از سمت چپ محوطه جریمه را محمدرضا اخباری برگشت داد تا دروازه گل‌گهر بسته بماند. سرانجام در دقیقه ۲۸ حملات پرسپولیس نتیجه داد و اورونوف با یک شوت دیدنی از روی خط سمت چپ محوطه جریمه، دروازه گل‌گهر را باز کرد تا قرمزها یک بر صفر پیش باشند.

در نهایت پرسپولیس توانست نتیجه بازی رفت را تکرار کند و در سیرجان هم یک بر صفر گل‌گهر را شکست دهد. پرسپولیس با این برد ۴۶ امتیازی شد و به یک امتیازی استقلال صدرنشین رسید. گل‌گهر هم که طلسم نبردن این تیم مقابل پرسپولیس پابرجا ماند، با قبول دومین شکست متوالی ۳۶ امتیازی و در رده ششم باقی ماند.

فولاد خوزستان ۳ – هوادار تهران ۳

دیدار تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و هوادار تهران در چارچوب هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه در ورزشگاه فولادآرنا با قضاوت احمد محمدی برگزار شد که در نهایت این دیدار با تساوی پرگل سه بر سه به پایان رسید.

هر دوتیم برای فاصله گرفتن با منطقه سقوط به ۳ امتیاز این دیدار احتیاج داشتند تا بتوانند ادامه فصل را با خیال راحت‌تر به میدان بروند. هوادار بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه ۱۶ گل اول را به ثمر رساند، داریوش شجاعیان با تیزهوشی موفق شد با یک شوت تماشایی دروازه کنت را باز کند.

پرسپولیس تنها تیم خوش‌شانس هفته / بارقه‌های امید به صنعت‌نفت بازگشت

حملات هوادار ادامه داشت و در دقیقه ۳۶ یونس شاکری در محوطه جریمه با خطا مشکوک سرنگون شد و داور این دیدار نقطه پنالتی را نشان داد. داریوش شجاعیان پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و برخلاف جهت حرکت کنت توپ را به گل تبدیل کرد تا اختلاف به ۲ گل افزایش پیدا کند.

در دقیقه ۳۹ محمد علی‌نژاد موفق شد در موقعیت مشکوک به آفساید پاس احسان پهلوان را تبدیل به گل اول فولاد کند و نیمه اول این دیدار با برتری دو بر یک هوادار به پایان رسید. فولاد در دقیقه ۶۰ به بازی برگشت، ابراهیم حصار بازیکن سوریه‌ای فولاد در صحنه مشکوک به خطا به توپ رسید و موفق شد با یک ضربه تماشایی برای دومین بار دروازه هوادار را باز کرد.

پرسپولیس تنها تیم خوش‌شانس هفته / بارقه‌های امید به صنعت‌نفت بازگشت

محمد میری با دریافت کارت زرد دوم در دقیقه ۷۳ از زمین بازی اخراج شد تا کار برای هوادار در اداکه دیدار سخت شود. کامبک فولاد در دقیقه ۷۳ کامل شد، مجتبی نجاریان با حرکت پا به توپ عالی محمدرضا غبیشاوی را در موقعیت شوت زنی قرار داد و این بازیکن با ضربه بغل پا دقیق گل سوم را به ثمر رساند. در دقیقه ۸۸ سینا مریدی دومین بازیکن اخراجی این دیدار بود که با کارت قرمز مستقیم از زمین بازی اخراج شد.

این پایان کار نبود و هوادار در دقیقه ۱+۹۰ گل تساوی را به ثمر رساند، امین قاسمی‌نپاد که به عنوان بازیکن تغویضی وارد میدان شده بود موفق شد از پشت محوطه جریمه با یک شوت محکم و با اشتباه کنت گل سوم هوادار را به ثمر رساند. با این نتیجه هوادار با ۲۱ امتیاز در رتبه دوازدهم قرار گرفت و در مقابل فولاد خوزستان با همین امتیاز در رتبه سیزدهم ایستاد.

پیکان تهران ۱ – استقلال خوزستان ۰

تیم‌های فوتبال پیکان و استقلال خوزستان در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر باشگاه‌های ایران به مصاف یکدیگر رفتند. قضاوت این مسابقه را علی‌اصغر مؤمنی با کمک‌های حمید نادری و علی رعیت برعهده داشت.

پیکان در شرایطی پا به این مسابقه گذاشت که آخرین بازی خود در لیگ برتر قبل از تعطیلات را به پرسپولیس باخت، اما شاگردان رضا عنایتی پیش از آن نتایج خوبی گرفته و موفق شده بودند، تیم‌های مدعی سپاهان و ملوان را شکست دهند.

پرسپولیس تنها تیم خوش‌شانس هفته / بارقه‌های امید به صنعت‌نفت بازگشت

پیکان در تهران و ورزشگاه پاس قوامین به‌دنبال پیروزی و سه امتیاز کامل مسابقه بود تا در جدول رده‌بندی صعود داشته باشد. آن‌ها در نهایت موفق به انجام این کار شدند تا سه امتیاز شیرین را به حساب اندوخته‌های خود اضافه کند.

استقلال خوزستان که یکی از تیم‌های محتمل سقوط به لیگ آزادگان محسوب می‌شود، از ۲ بازی گذشته خود چهار امتیاز کسب کرده بود. آبی‌پوشان اهوازی انگیزه زیادی برای این داشتند تا سومین بازی پیاپی خود را بدون باخت پشت سر بگذارند، اما موفق به انجام این کار نشدند تا بیشتر از گذشته احساس خطر کنند.

پرسپولیس تنها تیم خوش‌شانس هفته / بارقه‌های امید به صنعت‌نفت بازگشت

تک گل این مسابقه در دقیقه ۶۶ به ثمر رسید. خطای بازیکن استقلال خوزستان در محوطه جریمه باعث شد تا داور به نشانه پنالتی در سوت خود بدمد. حامد پاکدل پشت توپ ایستاد و خلاف حرکت گروسیان موفق به گلزنی شد.

تراکتور تبریز ۱ – آلومینیوم اراک ۱

در چهارچوب هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم تراکتور و آلومینیوم اراک در تبریز به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه یک بر یک خاتمه پیدا کرد. تراکتور با توجه به میزبان بودنش و استفاده از جو ورزشگاه، در نیمه اول کنترل بازی را در اختیار گرفت و اگرچه گوهری و مدافعان آلومینیوم، با دفاع کردن از دروازه سعی داشتند دروازه خودشان را بسته نگه دارند، این مقاومت با نفوذ هاشم‌نژاد و پاس زیبای آلوز بالاخره شکست و تک‌گل تراکتور به ثمر رسید.

در شروع نیمه دوم مصدومیت رحمان جعفری باعث شد خط حمله تی‌تی‌ها دستخوش تغییر شود و پس از آن آلومینیوم هم با حساب کردن روی ضدحملات سعی داشت تا در لحظه‌ای مناسب گل تساوی را به ثمر برساند. دقیقاً در شرایطی که تراکتور مشغول حمله کردن بود، یک ضربه خطا به سود آلومینیوم اعلام شد و ارسال جهان کهن با ضربه سر مهران موسوی، مدافع پیش‌تاخته آلومینیوم، همراه شد تا این مدافع مانع از شکست ایرالکو در برابر سرخ‌پوشان تبریزی شود.

پرسپولیس تنها تیم خوش‌شانس هفته / بارقه‌های امید به صنعت‌نفت بازگشت

بازیکنان تراکتور در دقایق باقی‌مانده موقعیت‌های زیادی داشتند اما هیچکدام از آنها راه به دروازه آلومینیوم راه پیدا نکرد و در نهایت نمایشگر ورزشگاه یادگار امام تبریز نتیجه یک بر یک را به تصویر کشید. تراکتور با تساوی در این بازی، با همان ۴۰ امتیاز در رده سوم جدول باقی ماند و با پرسپولیس اختلافی ۶ امتیازی دارد. آلومینیوم اراک هم با احتساب سوغاتی یک امتیازی آن‌ها از تبریز، اکنون ۳۰ امتیازی باقی ماند و با اختلافی سه امتیازی در رده هفتم جدول پشت سر گل گهر به کار خود در لیگ بیست‌وسوم ادامه می‌دهد.

صنعت‌نفت آبادان ۲ – سپاهان اصفهان ۱

دیدار تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و سپاهان اصفهان در چارچوب هفته بیست‌ودوم لیگ برتر از ساعت ۱۹:۱۵ دوشنبه‌شب در ورزشگاه تختی آبادان آغاز شد که این دیدار با نتیجه دو بر یک به سود تیم خوزستانی پایان یافت. بوباکار تراوالی در دقیقه ۸ و یوسف کی‌شمس در دقیقه ۲۶ برای صنعت‌نفت گل زدند و شهریار مغانلو در دقیقه ۳۳ تک‌گل سپاهان را به ثمر رساند.

صنعت نفت که در ۱۰ بازی خانگی گذشته خود چهار تساوی و شش شکست را تجربه کرده بود، بالاخره در یازدهمین بازی در حضور هواداران آبادانی، پیروزی نوبرانه‌ای را کسب کرد تا ۱۶ امتیازی شود و پس از هفته‌ها از رتبه شانزدهم جدول یک پله صعود کند.

پرسپولیس تنها تیم خوش‌شانس هفته / بارقه‌های امید به صنعت‌نفت بازگشت

قضاوت این دیدار برعهده محمدحسین زاهدی‌فر بود. او در این مسابقه به پیام پارسا و رحیم آلبوغبیش از صنعت نفت و فرشاد احمدزاده، سیاوش یزدانی، امید نورافکن و محمد کریمی از تیم سپاهان کارت زرد نشان داد. مصطفی ناییج‌پور هم در دقیقه ۸۵ با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج شد تا صنعت نفت دقایق پایانی را ده‌نفره بازی کند.

در دقیقه ۳۰ این مسابقه محمد دانشگر به‌دلیل مصدومیت از ناحیه کتف از زمین خارج شد و جای خود را به سیاوش یزدانی داد. دانشگر بعد از خروج از زمین با آمبولانس به بیمارستان شد. همچنین در دقایق تلف‌شده نیمه اول این مسابقه برخوردی بین برایان دابو و مصطفی احمدی صورت گرفت که باعث مصدومیت هافبک صنعت نفت از ناحیه سر شد. وضعیت احمدی به‌گونه‌ای بود که آمبولانس برای خروجش از زمین وارد میدان شد.