در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌ودوم لیگ برتر دو تیم استقلال و مس رفسنجان به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان امتیازات این دیدار بین دو تیم تقسیم شد.

به گزارش پردیسان آنلاین، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال امشب شنبه _ هجدهم فروردین _ دو تیم استقلال و مس رفسنجان از ساعت ۱۹ به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در پایان با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

ورزشگاه: استادیوم آزادی

داور: بیژن حیدری

اخطار:

آرمین سهرابیان (دقیقه ۴) از استقلال

عرفان شهریاری (دقیقه ۸۸) از مس رفسنجان

اخراج:

گل‌ها:

سجاد شهباززاده (دقیقه ۳)، سعید واسعی (دقیقه ۴۶) برای مس‌رفسنجان

گوستاوو بلانکو (دقیقه ۱۶)( دقیقه ۵۰) برای استقلال

شرح گل‌ها:

استقلال ۰ _ مس رفسنجان ۱ (سجاد شهباززاده _ دقیقه ۳)_ حمله مس رفسنجان به سمت دروازه استقلال و پاس محبی برای سجاد شهباززاده سبب شد این بازیکن در موقعیت گلزنی قرار بگیرد و با یک ضربه بغل پا اولین گل مسابقه را به ثمر برساند.

استقلال ۱ _ مس رفسنجان ۱ (گوستاوو بلانکو _ دقیقه ۱۶)_ حمله بازیکنان استقلال به سمت دروازه مس رفسنجان و ارسال جلالی برای بلانکو باعث شد مهاجم آبی پوشان با ضربه سر گل تساوی را به ثمر برساند.

استقلال ۱ _ مس رفسنجان ۲ (سعید واسعی _ دقیقه ۴۶) _ در همان ابتدای نیمه دوم بازیکنان مس به سمت دروازه استقلال حمله کردند و سعید واسعی پاس رو به عقب سجاد شهباززاده را تبدیل به گل کرد.

استقلال ۲ _ مس رفسنجان ۲ (بلانکو _ دقیقه ۵۰) _ ارسال آرمین سهرابیان روی دروازه مس رفسنجان و اشتباه حامد لک روی دفع توپ سبب شد بلانکو با یک شوت سر ضرب دومین گل آبی پوشان را به ثمر برساند.

ترکیب تیم استقلال:

حسین حسینی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، ایمان سلیمی، مهرداد محمدی، مهدی مهدی‌پور، گوستاوو بلانکو، ابوالفضل جلالی، میلاد فخرالدینی، جلال‌الدین ماشاریپوف و آرش رضاوند

سرمربی: جواد نکونام

ترکیب تیم مس رفسنجان:

حامد لک، محمد نژاد مهدی، رامتین سلیمان‌زاده، سجاد شهباززاده، منتظر محمد، حسن جعفری، فرشید باقری، محمد مهدی محبی، علی عدنان، سعید واسعی و جلال‌الدین علی‌محمدی

سرمربی: محرم نویدکیا

شرح بازی:

دقایق حساس:

دقیقه ۷ _ همکاری بلانکو و ماشاریپوف باعث شد مهرداد محمدی در موقعیت گلزنی قرار بگیرد اما حسن جعفری توپ را به بر کرنر فرستاد.

دقیقه ۸ _ ارسال مهدی مهدی‌پور توسط حامد لک برگشت داده شد.

دقیقه ۹ _ حرکت پا به توپ محمدی از کنار زمین و شوت این بازیکن به سمت دروازه حامد لک یک موقعیت خطرناک برای استقلال فراهم کرد، اما ضربه محمدی با اختلاف کم از کنار دروازه مس بیرون رفت.

دقیقه ۱۲ _ شروع مجدد حسین حسینی، باعث شد محمدی در موقعیت تک به تک با حامد لک قرار بگیرد، اما توپ این بازیکن با دخالت علی‌محمدی به کرنر رفت.

دقیقه ۲۱ _ ارسال خطرناک بازیکن استقلال روی دروازه مس توسط حامد لک برگشت داده شد.

دقیقه ۲۵ _ شوت محکم مهرداد محمدی از پشت محوطه جریمه مس با اختلاف کم از کنار دروازه حامد لک گذشت.

دقیقه ۲۸ _ شوت مستقیم مهدی‌پور از روی ضربه ایستگاهی پس از برخورد به بازیکنان مس با اختلاف اندک به کرنر رفت.

دقیقه ۴۳ _ حرکت پا به توپ مارشاریپوف به سمت دروازه مس رفسنجان و ارسال وی برای بازیکنان آبی پوش، توسط مدافعان حریف برگشت داده شد.

دقیقه ۴۴ _ شوت سنگین بلانکو از پشت محوطه جریمه مس با اختلاف کم از کنار دروازه لک بیرون رفت.

دقیقه ۴۸ _ حامد لک در شلوغی محوطه جریمه مس ضربه سر بازیکنان استقلال از روی ارسال زبیر نیک نفس را مهار کرد.

دقیقه ۵۶ _ ضربه سر سجاد شهباززاده در چند قدمی دروازه استقلال توسط حسینی مهار شد. هرچند که مهاجم آبی‌ها در این صحنه در موقعیت آفساید قرار داشت.

دقیقه ۵۹ _ شوت سنگین جلالی از پشت محوطه جریمه مس با اختلاف کم و به شکلی خطرناک از کنار دروازه لک بیرون رفت.

دقیقه ۶۰ _ ضربه سر مهرداد محمدی از کنار دروازه مس رفسنجان گذشت.

دقیقه ۶۳ _ شوت محمدی توسط حامد لک مهار شد.

دقیقه ۶۴ _ حمله بازیکنان استقلال به سمت دروازه مس محمدی را در موقعیت گلزنی قرار داد، اما نژادمهدی با تکل به موقع مانع از گلزنی آبی‌ها شد.

دقیقه ۶۶ _ حسینی شوت منتظر محمد را واکنش دیدنی دفع کرد.

دقیقه ۷۱ _ شوت منتظر محمد با اختلاف اندک از کنار دروازه حسینی بیرون رفت‌.

دقیقه ۷۳_ حامد لک شوت زمینی بلانکو را با یک دست دفع کرد.

دقیقه ۸۰ _ حمله بازیکنان استقلال به سمت دروازه مس فرصت گلزنی برای آبی پوشان را فراهم کرد، اما ضربه سهرابیان به تیرک دروازه برخورد کرد و مدافع مس ضربه ریباند این توپ توسط فخرالدینی را از روی خط دروازه دفع کرد. هرچند که شاگردان نکونام اعتقاد داشتند این توپ از خط عبور کرده است‌.

نکات ویژه:

نیمه اول دیدار دو تیم استقلال و مس رفسنجان پر تنش و هیجانی آغاز شد. چراکه سجاد شهباززاده در دقیقه سه برای مس رفسنجان موفق به گلزنی شد و آبی پوشان پایتخت نیز برای جبران گل خورده سبکی هجومی در پیش گرفتند.

در همان دقایق ابتدایی نیز آرمین سهرابیان توسط بیژن حیدری جریمه شد و این موضوع نیز تنش‌هایی را به همراه داشت. حملات پی در پی شاگردان نکونام در نهایت سبب شد بلانکو در دقیقه ۱۵ با یک ضربه سر ارسال جلالی را تبدیل به گل کند.

با توجه به اینکه شاگردان نویدکیا با ترکیبی هجومی راهی میدان شدند پس از به تساوی کشیده شدن نتیجه بازی شاهد خلق موقعیت‌های متعدد توسط آن‌ها بودیم و استقلال نیز همچون رقیب خود بارها روی دروازه حامد لک موفق به خلق موقعیت شد که البته این فرصت‌ها برای هیچیک از دو تیم ثمری نداشت.

در دقیقه ۳۸ نیز مهدی مهدی‌پور به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد تا زبیر نیک نفس جای وی را در ترکیب آبی پوشان بگیرد. بیژن حیدری سه دقیقه وقت اضافه را برای این نیمه منظور کرد.

نیمه دوم همچون ۴۵ دقیقه ابتدایی بازی جذاب و مهیج دنبال شد. شاگردان نویدکیا در همان شروع نیمه دوم با گل سعید واسعی از حریف خود پیش افتادند، اما طولی نکشید که گوستاوو بلانکو در دقیقه ۵۰ از اشتباه حامد لک نهایت استفاده را برد و دومین گل آبی پوشان را به ثمر رساند.

پس از به ثمر رسیدن گل تساوی، شاگردان نکونام تلاش خود برای پیش افتادن از مس را به کار گرفتند و موقعیت‌های متعددی را خلق کردند، اما درخشش خط دفاع مس و البته تیرک دروازه مانع از به ثمر رسیدن گل سوم استقلالی‌ها شد.

تیم نویدکیا نیز در این نیمه چشم به ضد حملات دوخته بود و موفق به خلق موقعیت‌هایی شد که البته بدون ثمر باقی ماندند. داور مسابقه نیز پنج دقیقه وقت اضافه را برای این نیمه اعلام کرد.

بهترین بازیکن: گووستاوو بلانکو با زدن دو گل برای استقلال بهترین بازیکن این جدال بود.