آیت الله سیدمحمد سعیدی روز پنجشنبه در پنجمین جلسه شورای اداری استان قم بیان کرد: خدا را شاکر هستیم که در این برهه از تاریخ مسئولانی برای ما برگزید که در مسیر اهداف انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند. وی ادامه داد: مدیریت و مسئولیت ذاتا در منطق اسلام ارزشمند نیست و باید از دوران تصدی مناصب […]

آیت الله سیدمحمد سعیدی روز پنجشنبه در پنجمین جلسه شورای اداری استان قم بیان کرد: خدا را شاکر هستیم که در این برهه از تاریخ مسئولانی برای ما برگزید که در مسیر اهداف انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: مدیریت و مسئولیت ذاتا در منطق اسلام ارزشمند نیست و باید از دوران تصدی مناصب برای خدمت رسانی به مردم استفاده شود، مناصب و مسئولیت‌ها در اسلام امانت الهی است.

وی بیان داشت: مسئولیتی که خداوند به اولیای الهی خود اعطا می‌کند بر مبنای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های وجودی است که قابل مقایسه با سایر مسئولیت هایی که به مردم واگذار می‌شود نیست.

عضو مجلس خبرگان ورهبری افزود: مسئولان در دوران مسئولیت مورد امتحان و آزمایش الهی قرار می‌گیرند و اگر فردی در طول تصدی‌گری خود به رسالت‌های مورد نظر عمل کند در نزد خداوند متعال ماجور است.

وی اضافه کرد: اقامه نماز، پرداخت زکات و توجه به محرومان، امر به معرف و نهی از منکر سه مورد از مهمترین مباحثی است که مسئولان نسبت به ارتقاء آن برنامه ریزی و توجه داشته باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه شکل و سبک پوشش مسئولان ارتباط کاملی با عقاید و باورهای فرد دارد، یادآور شد: حفظ ظاهر آراسته و مبتنی بر شرع و نظافت باید توسط آنان جدی گرفته شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر رییس جمهوری محبوبی در راس قوه اجرایی کشور قرار گرفته و دراین راستا لازم است تا ادارات و دستگاه‌های دولتی نهایت همکاری و تعامل را برای حل مشکلات مردم و به ثمر نشستن برنامه ها، داشته باشند.

 سعیدی حضور میدانی مسئولان در کنار مردم را مهم دانست و اظهار داشت: گاهی حضور آنان در کنار مردم بخشی از رنج و خستگی مردم را کاهش می دهد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه مسئولان مسئولیت پذیر مورد دعای شهدا هستند، اضافه کرد: آنان توجه داشتند که در صورت کم کاری و اهمال مورد نفرین شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی قرار خواهند گرفت.