حجت الاسلام والمسلمین طائب مهمترین حربه دشمن برای مقابله با گسترش و حاکمیت جهانی اسلام را ایجاد تفرقه فکری در میان مدیران و مردم عنوان کرد و بر لزوم توجه به فقه حکومتی و موضوع شناسی تأکید برای جلوگیری از انحراف تآکید کرد.

به گزارش خبرنگار پردیسان آنلاین؛حجت الاسلام و المسلمین طائب در افتتاحیه دوره جریان شناسی فرق و ادیان که با حضور طلاب منتخب در سالن جلسات شهید دهقانی پردیسان آنلاین برگزار شد، ضمن تشکر از مدیر عامل پردیسان آنلاین بابت طراحی این دوره اثرگذار، به جایگاه ویژه این دوره در فقه حکومتی اشاره کرد و اظهار داشت: قدر این چنین دوره ها را بدانید و در کنار هر تخصصی که دارید، از فقه جدا نشوید؛ ما در فقه حکومتی از جملات خبریه و انشائیه استفاده می کنیم، یعنی باید موضوعات را به خوبی بشناسیم تا بتوانیم به صورت خبری صحبت کنیم و این دوره کمک شایانی به موضوع شناسی در عرصه فرق و ادیان و جریان های انحرافی می کند.

ddd

وی با بیان اینکه در قسمت های مختلف قرآن پیرامون یهود و بنی اسرائیل صحبت شده، یکی از مهم ترین راه های شناخت فرقه ها و چگونگی مواجهه با آنها را شناخت یهود عنوان کرد و گفت: یهودیان به سبب اینکه در زمینه حکومت و حکومت داری تجربه زیادی دارند، قطعا سرآمد همه فرقه ها هستند.

حجت الاسلام و المسلمین طائب در ادامه گفت: یهودیان حداقل سه حکومت یهودی را تجربه کرده اند؛ حکومت حضرت یوسف(ع)، حضرت داود(ع) و حضرت سلیمان(ع) و در کنار این حضرت موسی(ع) سالها در معیت فرعون بود و آموخته های خوبی در زمینه حکومت داری داشت و از آنجا که بنا به تشکیل حکومت داشت این آموخته ها را به مردم خود نیز آموزش داد.

استاد درس خارج حوزه ادامه داد: در میان مکاتب موجود فقط دو مکتب هستند که داعیه مدیریت و حکومت بر تمام  جهان را دارند، یکی اسلام و دیگری یهود و از اینجا جنگ ذاتی میان این دو مکتب شکل می گیرد، یهودیان برای از میدان خارج کردن اسلام با توجه به آموخته ها و تجربیاتی که دارند سعی می کنند تا اتحاد فکری میان مسلمانان شکل نگیرد.

ddd

حجت الاسلام والمسلمین طائب لازمه حکومت بر دنیا را ۴ عامل عنوان کرد و توضیح داد: اگر کسی بخواهد دنیا را اداره کند به یک مدیر آن هم مدیر هم زبان با مردم، مدیران متحد الفکر و با ایمان نیاز دارد.

وی افزود: هم اسلام به دنبال ایجاد این عوامل است و هم یهود اما از آنجا که یهودیان از تجربه بیشتری در امر حکومت داری برخوردار بودند توانستند ضربه سنگینی به اسلام وارد کنند و از ابتدای ظهور اسلام هرجایی شما تفرقه ای می بینید کار یهودیان است.

حجت السلام و المسلمین طائب در ادامه خاطر نشان کرد: پایه گذار مسجد ضرار یهودیان بودند و به تدریج مسجد رسول الله(ص) را هم فتح کردند و جامعه واحد اسلامی دچار کثرت شد، وقتی امام معصوم عامل وحدت امت اسلامی باشد، هرکس دیگر که به جای او بیاید باعث کثرت می شود و ما این انحراف بزرگ سقیفه را از ناحیه یهود می دانیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه بهترین راهی که یهود برای جلوگیری از گسترش اسلام در پیش گرفت را جلوگیری از اتحاد فکری مدیران و مردم دانست و گفت: از طریق همین جلوگیری از اتحاد فرقه های متعدد به وجود آمد و ما در فقه دو اصطلاح فقهی دفع و رفع داریم، رفع یعنی وقتی سیل آمد، آب ها و خرابی ها را جمع کنیم، دفع یعنی سدی بزنیم تا سیل نیاید و یهودیان هم برای اینکه به مقابله نظامی و رو در رو نیازی نشود سعی کردند و می کنند که با ایجاد تفرقه میان جامعه اسلامی، اسلام را از رسیدن به حکومت واحد باز دارند.

ddd

حجت الاسلام و المسلمین طائب در ادامه به اهتمام یهودیان برای ایجاد وحدت در میان خودشان اشاره کرد و افزود: یهودیان برای اینکه در میان کشور های دنیا یک اتحادی حول تفکر خودشان ایجاد کنند، تشکیلات فراماسونری را درست کردند و فری ماسونری یعنی معمار آزاد، یعنی مدیری که از تفکر منطقه ای و ملی آزاد است و تفکر یهودی خود را اجرا می کند، که این فراماسون ها در کشور های مختلف و از جمله کشور ما نیز وجود دارند و اهداف یهودیان را دنبال می کنند.

وی ادامه داد: در تاریخ معاصر داریم که امیرکبیر مدرسه دارالفنون را تأسیس کرد تا با توجه به غنایی که در عرصه علوم انسانی و مکتب داشتیم در فنون هم سرآمد شویم و قدرت به ایران بازگردد اما یهودیان با توطئه‌ای امیر کبیر را شهید و از این کار جلوگیر کردند اما مدرسه دارالفنون را تعطیل نکردند و بجای آموزش فنون به وارد کردن علوم انسانی غربی به کشور از طریق دارالفنون مبادرت ورزیدند که باعث تربیت مسئولانی غربگرا و همسوی با خودشان شد.

وی در انتها بر اهمیت فعالیت خبرنگاری تأکید کرد و گفت: خبرنگارها بر فرهنگ، حاکم هستند و جا دارد که باز هم از پردیسان آنلاین، بابت برگزاری این دوره و تربیت خبرنگاران مکتبی تشکر کنم.