سنندج- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان از قرارگرفتن شهرهای سنندج و کامیاران در وضعیت قرمز کرونایی و بیجار و سقز در وضعیت نارنجی خبر داد.

فریدون عبدالملکی در گفت و گو با خبرنگار پردیسان آنلاین اظهار کرد: در جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های سنندج و کامیاران در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر)، بیجار و سقز در وضعیت نارنجی (پرخطر) و بانه، دهگلان، دیواندره، سروآباد، قروه و مریوان در وضعیت زرد (نسبتاً پرخطر) قرار گرفت.

وی افزود: شهرستان سقز که در رنگ بندی هفته گذشته از جمله شهرستان‌های بسیار پرخطر بود در رنگ بندی جدید به رنگ نارنجی در آمد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطر نشان کرد: شهرستان کامیاران نیز در رنگ بندی مذکور به رنگ قرمز (بسیار پرخطر) در آمده است.

عبدالملکی افزود: همانطور که از آمارها استنباط می‌شود، تمامی شهرستان‌های استان در درجاتی از وضعیت خطر قرار گرفته اند لذا همه ما باید در مقابله با این ویروس منحوس احساس مسئولیت نموده و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنیم.

وی ضمن توصیه به دریافت دوز یادآور واکسن کرونا تصریح کرد: زدن ماسک، شستشوی مرتب دست، پرهیز از رفت و آمدها و تجمعات غیرضروری و حفظ فاصله اجتماعی از جمله پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا است که باید با جدیت کامل رعایت شود.