وزیر امور اقتصادی و دارایی رضایت یا نارضایتی مردم را در گرو عملکرد دستگاه‌ها دانست و تأکید کرد که تلاش های صورت گرفته با استفاده از ظرفیت رسانه ها و جامعه مدنی برای مردم تشریح شود.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران به نقل از شادا، سیداحسان خاندوزی در نشست جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در سیستان و بلوچستان تأکید کرد: در زمینه حجم تعاملات اقتصادی استان سیستان و بلوچستان حجم تعاملات اعداد زیادی نسبت به سایر نقاط کشور وجود ندارد اما کیفیت خدمت رسانی در روان‌سازی یا دشواری در اقتصاد به خصوص رضایتمندی اجتماعی و رضایت از دستگاه‌های حاکمیتی تأثیر بسیاری دارد.

وی گفت: بخش مهمی از تعاملات مردم سیستان و بلوچستان و بسیاری از استان‌های کشور به چند دستگاه خاص بر می‌گردد که این‌ها ویترین اداره کشور است و عملکرد آنها در میزان رضایت مردم مهم است.

وی با اشاره به چرخش فعالیت‌های اقتصادی مردم به سمت فعالیت‌های تجاری یادآور شد:  این تغییر فعالیت‌ها وزن دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در استان‌ها را افزایش داده و لازمه ایجاد رضایت عمومی، تلاش‌ این دستگاه‌ها و انتقال این حس به مردم است که چه تلاش‌هایی انجام شده است.

وی از مقامات و مسئولان استان خواست تا با مردم محلی ارتباط بگیرند و با بیان اقدامات انجام شده و تلاش‌هایی که برای‌ رفع مشکلات آنها می‌شود فضای امیدواری را ایجاد کنند.

وزیر اقتصاد گفت: گلایه مندی مردم از توسعه نیافتگی استان علیرغم فرصت های کم نظیری که این استان دارد، گلایه مندی به حقی است و وقتی با فعالان اقتصادی صحبت می‌کنیم یا اطلاع درستی از حوزه قوانین ندارد و بعضا برخی توقعات دارند که در حوزه عملکردی دستگاه ها نیست و اطلاع ندارند که چه اتفاقات مهمی رخ می‌دهد. 

وی حل این مشکلات را نیازمند تقویت ارتباط مسئولان و استفاده از ظرفیت رسانه برای ارتباط با مردم و بهره گیری از ظرفیت جامعه مدنی برشمرد.

وی درباره مطالبه مسئولان استانی درباره مجوزهای استخدامی و تامین نیروی انسانی گفت: طی دو سه ماه گذشته درباره مجوزهای استخدامی توانستیم نگاه مثبت سازمان اداری و  استخدامی را جلب کنیم و  ظرف هفته های آینده مجوزهای لازم اخذ خواهد شد و موضوع مهمتر ماندگاری نیروی انسانی است و باید تا حد ممکن کسانی را نیاوریم که ماندگاری ندارند و از کسانی استفاده شود که عرق بیشتری به استان دارند.