معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت خبر داد.

به گزارش پردیسان آنلاین از کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد روستا، امروز_ چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ در بازدید از مسیر ارتباطی سی‌سخت به یاسوج، اظهار کرد: این پروژه از مصوبات دور اول سفر دولت به استان است که ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و با موافقت‌نامه‌ای که با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام گرفته است، هر ساله نیز به این پروژه اعتبار اختصاص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه دو تونل رفت و برگشت در این محور در حال احداث است، افزود: با همکاری راه و شهرسازی این پروژه فعال است و تعطیلی در کار نیست تا در وقت مقرر به اتمام برسد و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیشرفت خوب این تونل‌ها، گفت: عملیات ساخت یکی از تونل‌ها به پایان رسیده است و تونل دوم پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی دارد.

وی با اشاره به احداث پل قوسی «سردار شهید عبدالله نجفی» تصریح کرد: قرار است عملیات اجرای فونداسیون این پل انجام شود که با آغاز عملیات احداث این پروژه، مسیر یاسوج به سی‌سخت در محدوده «ده برآفتاب» مسدود و مسیر جایگزین در نظر گرفته می‌شود.

روستا خاطرنشان کرد: دو مسیر «بیاره» و «توت‌نده» به عنوان مسیر جایگزین جاده یاسوج به سی‌سخت در نظر گرفته شده‌است که باید ساماندهی و نقاط حادثه‌خیز آنها رفع شود.

وی افزود: مسیر «توت‌نده» دارای چند پیچ با شیب زیاد است که قرار شد این موارد توسط راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای رفع و علائم رانندگی نصب شود، همچنین ارتفاع خاکریز اطراف جاده افزایش پیدا کند تا جلوی تصادفات رانندگی گرفته شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مسیر «بیاره» مشکل اصلی تقاطعی است که به محور یاسوج به اصفهان ختم می‌شود که دارای معارض است که از فرماندار دنا خواستیم جلسه‌ای با مالک برگزار و رفع معارض صورت گیرد و با رفع نقاط حادثه‌خیز و بهسازی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی به زودی محور یاسوج به سی‌سخت در محدوده «ده برآفتاب» مسدود می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بنا داریم هر دو مسیر زیر بار ترافیک برده شود، تصریح کرد: به دلیل گردشگرپذیر بودن سی‌سخت نیاز است که مشکلات مربوط به مسیرهای جایگزین رفع و هر دو مسیر زیر بار ترافیک برده شود.

روستا خاطرنشان کرد: تاکنون افزون بر ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبار به پل و تونل‌های در حال احداث مسیر یاسوج به سی سخت تخصیص داده شده‌است.