رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم رگبار باران و رعدوبرق در مناطقی از کشور گفت: امروز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی است و جمعه نیز شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، جنوب خراسان رضوی و بعضی مناطق واقع در فارس، نیمه جنوبی و شرق اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در بعضی مناطق رخداد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی امروز بیشینه بارش در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و یزد خواهد بود و پنجشنبه در بعضی نقاط شرق، جنوب شرق و جنوب، بارش رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شرایط مذکور روز جمعه در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی و البرز مرکزی، شنبه و یکشنبه در بعضی مناطق شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز، جنوب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، امروز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی است و جمعه نیز شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، ابری در صبح بارش پراکنده، به تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۱۸ و کمینه ۸ درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۳ و کمینه ۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.