بازیکن تیم ملی هاکی روی یخ بانوان گفت: در ایران سه پیست یخ در تهران، کیش و مشهد وجود دارد و برای بازیکن‌هایی که خارج از تهران هستند شرایط تمرینی به دلیل رفت و آمد به پایتخت دشوار است و شخصاً هر هفته برای برگزاری تمرینات خود باید با اتوبوس به تهران می‌رفتم و برای همین در این شهر ساکن شدم.

یگانه بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین، در رابطه با قهرمانی تیم ملی هاکی روی یخ اظهار کرد: این تورنمنت دومین دوره از مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه بود که تیم ملی ایران در آن شرکت کرد و بالاترین سطح از رقابت‌های فدراسیون جهانی نیز به شمار می‌رود.

وی افزود: این مسابقات به میزبانی کشور قرقیزستان برگزار شد و کشورهایی همچون هند، امارات، قرقیزستان، فیلیپین و ایران در آن شرکت کردند.

بازیکن تیم ملی هاکی روی یخ با اشاره به شرایط تمرینی در ایران تصریح کرد: در ایران سه پیست یخ در تهران، کیش و مشهد وجود دارد و برای بازیکن‌هایی که خارج از تهران هستند شرایط تمرینی به دلیل رفت و آمد به پایتخت دشوار است. شخصاً هر هفته برای برگزاری تمرینات خود باید با اتوبوس به تهران می‌رفتم و نزدیک به شش ماه است که در پایتخت ساکن شده‌ام، چراکه یک پیست یخ در آن وجود دارد. به دلیل برگزاری اردوهای تیم ملی، تمرین و هماهنگی با تیم باید در پایتخت ساکن می‌شدم.

وی ادامه داد: هاکی ورزش شناخته شده‌ای میان مردم نیست. سال گذشته اولین اعزام به مسابقات آسیایی را داشتیم و بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت. چراکه پخش تلویزیونی وجود داشت و رسانه‌ها نیز به عملکرد ایران توجه ویژه‌ای داشتند. امسال نیز با کسب قهرمانی و پخش تلویزیونی مردم بیشتری با این رشته ورزشی آشنا شدند.

بهرامی در تشریح انتخاب هاکی روی یخ اضافه کرد: از ده سالگی رشته اسکیت را آغاز و پس از آن در تست استعدادیابی اینلاین هاکی شرکت کردم. هشت سال نیز در این رشته فعالیت داشتم و پس از افتتاح پیست ایران‌مال به تست استعدادیابی دعوت شدم و هم اکنون نیز در رشته هاکی روی یخ فعال هستم. بیشتر بازیکنانی که در هاکی روی یخ حضور دارند پیش از این در اینلاین هاکی فعالیت ورزشی خود را دنبال کرده‌اند و به همین دلیل موفق‌تر هستند.

وی اضافه کرد: وسایل و تجهیزات هاکی با قیمت دلار محاسبه می‌شود و به همین علت یک ورزش پر هزینه به شمار می‌رود. شاید بتوان گفت یکی از مسائلی که سبب دشواری این رشته ورزشی شده، خرید تجهیزات آن با قیمت بالا است.

بازیکن تیم ملی هاکی روی یخ پیرامون حمایت از این رشته ورزشی خاطر نشان کرد: آن‌طوری که به رشته‌های شناخته شده اهمیت داده می‌شود به هاکی روی یخ توجه نمی‌شود. سال گذشته با هزینه شخصی به مسابقات آسیایی رفتیم و پس از کسب مقام نایب قهرمانی این هزینه به بازیکنان برگشت داده شد. حمایت‌های آن‌چنانی از هاکی روی یخ وجود ندارد. امسال نیز با حمایت اسپانسر به رقابت‌های آسیایی اعزام شدیم و هزینه شخصی بر عهده بازیکنان نبود.

وی بیان کرد: پس از کسب قهرمانی بازخوردهای بسیار خوبی از مردم داشتیم و بسیاری از افراد قصد شروع هاکی روی یخ را داشتند. به طور کلی علاقه بسیاری نسبت این رشته ورزشی وجود داشت.

بهرامی با اشاره به استعداد پروری در هاکی روی یخ یادآور شد: نزدیک به چهار سال است که در کشور پیست یخ ایجاد شده و در همین زمان کم بازیکنان دست به افتخار آفرینی‌های بسیاری زده‌اند. این در حالی است که در مسابقات آسیایی با کشورهایی رقابت کردیم که هاکی در آن‌ها قدمت ۳۰ ساله داشته است. همچنین تست استعدادیابی زیر ۱۰ سال، ۱۴ سال، ۱۸ سال و رده بزرگسالان را برگزار می‌کنیم. ضمن اینکه در تمام رده‌ها تیم ملی تشکیل شده و بی‌شک افراد مستعد در این رشته ورزشی بسیار است.

وی افزود: در حال حاضر برای المپیک چین که قرار است در بهمن سال جاری برگزار شود، آماده می‌شویم. بازیکنان کشورمان نیز تمام تلاش خود را برای کسب سکو در این تورنمنت به کار گرفته‌اند.

بازیکن تیم ملی هاکی روی یخ پیرامون آینده این رشته ورزشی اضافه کرد: به دلیل حمایت‌های پیست یخ ایران‌مال که رایگان در اختیار بازیکنان تیم ملی قرار می‌گیرد، استفاده از مربیان خارجی و برگزاری اردوهای مختلف می‌توان آینده روشنی را برای هاکی روی یخ ترسیم کرد.

وی ادامه داد: همان‌طور که اشاره کردم هاکی ورزش شناخته شده‌ای میان مردم نیست و اگر شرایط به گونه‌ای باشد که مردم بیشتر به سمت آن سوق پیدا کنند، همچنین مسئولان توجه بیشتری داشته باشند تا بازیکنان دغدغه وسایل و تجهیزات نداشته باشند، بی‌شک آینده هاکی روی یخ درخشان خواهد بود.

به گزارش پردیسان آنلاین، تیم ملی هاکی روی یخ بانوان در ابتدای سال جاری موفق شد در مسابقات آسیا و اقیانوسیه هاکی، عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.