دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قم گفت: از ۴ اصل امنیت،سلامت،مشارکت ورقابت مورد تاکید مقام معظم رهبری حضور حداکثری مردم وافزایش مشارکت حائز اهمیت بوده وبایددر فاصله ۴ماهه تا انتخابات انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات ارتقاء یابد که این مهم درسایه بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت تاحد زیادی محقق خواهد شد.

به گزارش پردیسان آنلاین؛ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه یازده اسفند ماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود تا ۲۹۰ نماینده با رای مستقیم مردم راهی بهارستان شوند؛ این درحالیست که با ثبت نام ۲۴ هزار و ۸۲۶ نفر به صورت الکترونیکی در انتخابات این دوره، رکورد نام‌نویسی شکسته شد.

عباس ذاکریان فرماندار قم نیز با پایان مهلت ثبت نام در مجموع ۴۰۱ نفر از حوزه انتخابیه قم،‌ کهک و جعفرآباد برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام خود را نهایی کردند.از این افراد ۱۳ درصد خانم و ۸۷ درصد آقا هستند.

هدف‌گذاری دشمن در انتخابات

در هر نوبت از انتخابات ریاست جمهوری – البته انتخابات دیگر نیز همین‌طور است؛ منتها انتخابات ریاست جمهوری مهمتر است – بوقهای تبلیغاتی دشمنان پیشاپیش مشغول سمپاشی و آلوده کردن و زهرآگین نمودن فضا میشوند تا شاید بتوانند به انتخابات لطمه‌ای بزنند. شما و همه ملت عزیز ایران بدانید – و میدانم که میدانید – دشمن چشم دوخته است که انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات بیرونقی شود. برای آنها این مهمّ است. در درجه اوّل، دشمن مایل است که انتخابات بی رونق شود – البته در درجه دوم ممکن است کسی را بر کسی ترجیح دهند؛ اما آن درجه بعدی است؛ نقطه مقابل آن، برای دلسوزان نظام و شخص این‌جانب، در درجه اوّل این مهم است که انتخابات، انتخابات پُررونق و پُرشوری شود و آحاد عظیم مردم، شرکت درانتخابات را وظیفه خودشان بدانند. ۱۳۸۰/۰۲/۱۱

 پایگاه خبری تحلیلی پردیسان آنلاین درنظر دارد به منظور ایجاد شور و نشاط  و حضور حداکثری در انتخابات، از طریق گفتگو با احزاب،شخصیت ها و چهره های سیاسی و تاثیر گذار استان قم گامی در این مسیر بردارد.

در اولین گام به سراغ یکی از قدیمی ترین احزاب شناخته شده ایران یعنی حزب موتلفه می رویم.

حزب مؤتلفه اسلامی یک حزب سیاسی–مذهبی در ایران است که در سال ۱۳۴۲ از ائتلاف ۳ هیئت مذهبی بنام‌های؛ هیئت مسجد امین‌الدوله، هیئت مسجد شیخ‌علی و هیئت اصفهانی‌ها، با پیروی از امام خمینی (ره ) شکل گرفت.این تشکل به جناح راست و اصول‌گرایان سنتی تمایل دارد.

در ادامه گفتگوی اختصاصی خبرنگار پردیسان آنلاین با مجیداخوان دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قم را می خوانید:

خودتان را معرفی کنید و گوشه ای از فعالیت های سیاسی خود را بیان کنید.

مجیداخوان کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک با۱۷سال سابقه شورا (۱۳سال عضویت ۴سال مشاور) با سابقه فعالیت درحزب جمهوری اسلامی،جبهه پیروان امام ورهبری و هم اکنون دبیری حزب موتلفه اسلامی استان قم.

حزب موتلفه قدیمی ترین حزب اصیل انقلابی و ولایی

درباره حزب سیاسی خود و عملکرد آن بفرمایید.

حزب موتلفه قدیمی ترین حزب اصیل انقلابی وولایی که بافرمان امام راحل تشکیل شده و شهدایی مانند بهشتی ،مطهری،رجایی ،باهنر،عراقی ولاجوردی پیشگام آن بوده اند بعدا دبیران کل مرحوم این حزب عسگراولادی ونبی حبیبی ودرحال حاضرآقای بادامچیان هستند.

بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت لازمه انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات

ارزیابی شما از فضای انتخاباتی چیست.

از ۴ اصل امنیت،سلامت،مشارکت ورقابت مورد تاکید مقام معظم رهبری حضور حداکثری مردم وافزایش مشارکت حائز اهمیت بوده وبایددر فاصله ۴ماهه تا انتخابات انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات ارتقاء یابد که این مهم درسایه بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت تاحد زیادی محقق خواهد شد.

فضای انتخاباتی استان قم را چطور ارزیابی می کنید.

متاسفانه به دلیل کاهش کیفیت مجلس در دوره های اخیر ،افراد نخبه و وزین کمتر رغبت به کاندیداتوری راداشته وضمن حفظ احترام ثبت نام کنندگان، شاهدکمترین حضور پررنگ عناصری که درترازمجلس وبه خصوص درحد وجایگاه قم هستند می باشیم به همین دلیل هم فضای رقابت سرد بوده وشور لازم رانداردو هم نمایندگان انتخاب شده درحد انتظار نخواهند بود.

به منظور گردش نخبگانی و حضور جوانان در عرصه انتخابات چه باید کرد.

با بسته شدن پرونده ثبت نام درمرداد ماه متأسفانه باب شناسایی وتشویق ونام نویسی نخبگان مسدودشد لیکن با حمایت تشکل های سیاسی از چهره‌های کارآمد وخلاق ازبین لیست تأیید شدگان نهایی می‌توان زمینه ایجاد انگیزه برای حضور جوانان ورای اولی ها را فراهم کرد.

حضوراصحاب قدرت وثروت ،زمینه رانت خواری ها را تقویت می‌کند

گاها مشاهده می شود نامزدهای انتخاباتی با صرف هزینه های فراوان به دنبال رای آوری هستند،ارزیابی و توصیه شما چیست.

با تأسف درعرصه انتخابات کشور مجلس هزینه های سنگین تبلیغاتی واسپانسرها ضامن پیروزی شده و قوه مقننه را از شایسته سالاری دور کرده است که این با اصول انقلاب منافات دارد وحضوراصحاب قدرت وثروت وزمینه رانت خواری ها را تسهیل وتقویت می‌کند وامید است باتغییر رویکردهای فعلی تعیین و تشکیل مجلس عصاره فضایل ملت در ریل منویات امامین انقلاب ومنطبق با مردم سالاری دینی قرارگیرد.

تخریب و نفی دیگران در تبلیغات انتخاباتی، فاقد حداقل معیارهای صلاحیت نمایندگی

توصیه شما برای بداخلاقی های انتخاباتی و تخریب دیگر نامزدها چیست.

افراد با وجهه تخریب ونفی دیگران فاقد حداقل های معیارهای صلاحیت نمایندگی بوده و ضمن اعمال برخورد قانونی و حقوقی  با آنها می بایست ردصلاحیت شده وفرهنگ بداخلاقی ها در نطفه خفه شود.

لزوم حضور در صحنه دغدغه مندان نظام در راستای ایجاد شور و نشاط انتخابات

نکته پایانی

تمامی نیروهای وفادار به انقلاب ودغدغه مندان نظام واحزاب وتشکلها ومتنفذین وموثرین فارغ از مصادیق ورقابتها می بایست در راستای ایجاد شور و نشاط انتخابات گام برداشته وباحضور حماسی مردم دشمنان را مایوس نمایند.