رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با اشاره به جاری شدن سیل در هفت استان، از برپایی سه اردوگاه اسکان اضطراری و امدادرسانی به بیش از هزار نفر در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش پردیسان آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی اظهار کرد: از بیست‌وهفتم فروردین تا صبح امروز، بیست‌ونهم فروردین، در هفت استان بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد سیل جاری شده است و این استان‌ها به دریافت خدمات امدادی نیاز پیدا کرده‌اند.

وی افزود: در این بازه زمانی، در ۴۷ عملیات به ۱۱۹۰ نفر امدادرسانی شد و طی آن ۲۱۶ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۵۰ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با اشاره به اینکه ۱۱۶ تیم عملیاتی شامل ۴۹۱ امدادگر در عملیات تخلیه آب از ۲۱ واحد مسکونی شرکت کردند، تصریح کرد: سه اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک با ٨٠ دستگاه چادر، برای افراد متأثر از سیل برپا شد.

محمودی گفت: ۵۹ دستگاه چادر، ۲۴۹ تخته پتو، ۱۵۴ تخته موکت، ۱۱۳۳ کیلوگرم نایلون، ۵۷ بسته غذایی و ۴۱۱ قوطی کنسروجات، بین افراد متأثر از سیل توزیع شده است.