بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان اعتقاد دارد با اینکه بانوان فوتسالیست سطح فنی مطلوبی دارند و در عرصه‌های بین‌المللی خوش درخشیده‌اند، اما همواره مورد کم‌لطفی بعضی از مدیران ورزشی قرار گرفته‌اند.

به گزارش پردیسان آنلاین، سوپر لیگ فوتسال بانوان پیش از سال ۱۴۰۳ با قهرمانی تیم پالایش نفت آبادان به پایان رسید و با توجه به فاصله کم امتیازی تیم‌ها با یکدیگر شاید بتوان گفت در این دوره از مسابقات شاهد جدال‌های جذاب و باکیفیتی بودیم. با وجود اینکه فوتسال بانوان همواره یکی از رشته‌های پرافتخار کشورمان به‌شمار می‌رود و دختران ایران موفق شدند بار دیگر در تورنمنت آسیایی کافا به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند، اما همچنان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. کاهش بازی‌های بین‌المللی، کم‌توجهی اسپانسرهای قدرتمند به این رشته ورزشی تنها بخشی از مشکلات بانوان فوتسالیست ایران به‌شمار می‌رود. در خصوص عملکرد تیم ملی فوتسال بانوان و وضعیت سوپر لیگ گفت‌وگویی با سحر زمانی، بازیکن ملی‌پوش تیم شاهین نطنز داشته‌ایم که مشروح آن‌را در ادامه می‌خوانید:

پردیسان آنلاین: با حضور در جایگاه دوم به کار خود در سوپر لیگ پایان دادید. نظر شما در خصوص این دوره از مسابقات چیست؟

زمانی: با وجود اینکه این دوره از رقابت‌های سوپر لیگ کوتاه بود، اما لیگ پرفشاری را پشت سر گذاشتیم. هر سال سطح بازی‌ها بهتر از گذشته می‌شود و در آینده نیز همین‌گونه خواهد بود.

پردیسان آنلاین: از نظر شما تفکیک فوتسال به دو حالت سوپر لیگ و لیگ‌برتر مزایایی برای این رشته ورزشی داشته است؟

زمانی: بی‌شک این اتفاق نتایج مثبتی دارد، چراکه بازیکنان برای حضور در سوپر لیگ تلاش بیشتری می‌کنند. از سوی دیگر تعداد اسپانسرها افزایش پیدا کرد، اما کیفیت آن‌ها متوسط و گاهی ضعیف بوده است.

بانوان فوتسالیست؛ قهرمانانی که دیده نمی‌شوند

پردیسان آنلاین: از شاهین نطنز و شرایط تیمی خود بگویید.

زمانی: تیم شاهین از نظر امکانات شرایط مطلوب و ایده‌آلی داشت، اما به دلیل برخی از مسائل با وضعیت دشواری توانستیم در نیم‌فصل دوم قوی ظاهر شویم و عنوان نایب‌قهرمانی را به خود اختصاص دهیم. از نظر من این نایب‌قهرمانی تفاوت چندانی با قهرمانی نداشت.

پردیسان آنلاین: در عرصه ملی عملکرد فوتسال بانوان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

زمانی: تیم ملی چند اردو داشته است و امیدوارم این روند ادامه‌دار باشد تا شرایط تیم ملی وضعیت بهتری نسبت به گذشته داشته باشد. بدون تردید تیم ملی باید دیدارهای دوستانه بیشتر و سخت‌تری داشته باشد، چراکه سطح کیفی تورنمنت کافا پایین‌تر از بازیکنانی ایرانی است.

بانوان فوتسالیست؛ قهرمانانی که دیده نمی‌شوند

پردیسان آنلاین: سطح کیفی داوران و مربیان فوتسالی ایران در بخش بانوان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

زمانی: با وجود اینکه در زمینه داوری تخصص ندارم، اما بدون تردید قضاوت کار دشواری است. از نظر من در زمینه مربی‌گری نیز در حال حاضر در خطر هستیم. هرچند نسل طلایی در آینده نظم بهتری به لیگ خواهند داد.

پردیسان آنلاین: در خصوص تغییر نسل و جوان‌گرایی در فوتسال بانوان چه نظری دارید؟

زمانی: در هر صورت جوان‌گرایی باید از مرحله‌ای آغاز شود، اما رسیدن به این مهم نظم خاصی می‌خواهد و شرایط ویژه خود را دارد.

پردیسان آنلاین: حمایت از ورزش بانوان به کجا رسیده و آیا وضعیت اسپانسرینگ بهتر شده است؟

زمانی: حمایت از بانوان در سال گذشته ضعیف بود. بیشتر بازیکنان از نظر روحی تحت فشار هستند و امیدوارم جام باشگاه‌ها آغاز شود تا شرایط بهتر از گذشته باشد. هرچند که در این فصل باشگاهی همچون شاهین نطنز با هزینه خصوصی از ورزش بانوان حمایت کرد و باید از مهدی عسگری بابت این‌حمایت قدردانی کرد.

بانوان فوتسالیست؛ قهرمانانی که دیده نمی‌شوند

پردیسان آنلاین: پتانسیل اصفهان در استعدادپروری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

زمانی: اصفهان استعدادهای بسیاری دارد. جای افسوس دارد که باشگاه‌های بزرگی همچون سپاهان، ذوب‌آهن و گیتی‌پسند در این استان حضور دارند، اما حمایتی از فوتسال بانوان ندارند.

پردیسان آنلاین: آیا زمینه و زیرساخت‌های لازم برای رشد و ارتقای فوتسال در اصفهان فراهم است؟

زمانی: در زمینه اسپانسرینگ و زیر ساخت اصفهان می‌تواند همه‌چیز را برای فوتسال فراهم کند، اما همان‌طور که اشاره کردم مدیریت در این زمینه عملکرد ضعیفی داشته است.

پردیسان آنلاین: در مجموع عملکرد فوتسال بانوان چه در عرصه باشگاهی و چه ملی را در سال گذشته چگونه ارزیابی می‌کنید؟

زمانی: در عرصه باشگاهی بسیار فصل سختی را پشت سر گذاشتیم، اما فکر می‌کنم استعدادهای بسیاری در تیم‌های باشگاهی حضور دارند و آن‌ها می‌توانند آینده تیم ملی را تضمین کنند. در عرصه ملی نیز باید رقابت‌های دوستانه بیشتری وجود داشته باشد، چراکه از نظر من از تیم‌های آسیایی عقب هستیم‌.

پردیسان آنلاین: برنامه شما برای سال جاری چیست؟

زمانی: سال جدید هدف‌های خود را دنبال خواهم کرد، همچنین تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم تا در عرصه ملی و باشگاهی متفاوت‌تر ظاهر شوم.

پردیسان آنلاین: فکر می‌کنید برای سال جدید باید چه اقداماتی برای رشد و ارتقای فوتسال صورت گیرد؟

زمانی: یکی از اقداماتی که باید در سال جدید صورت گیرد، حمایت بیشتر اسپانسرها است، هر چند امیدوارم جام باشگاه‌ها برگزار شود. ضمن اینکه تشکیل تیم ملی در تمام رده‌های سنی فوتسال یکی از اقدامات مهمی است که سال جاری باید به آن توجه شود.

پردیسان آنلاین: یکی از بهترین گلزن‌های این دوره از مسابقات بودید، در این خصوص صحبت کنید.

زمانی: نیم‌فصل اول را به دلیل برخی مسائل از دست دادم، اما نیم‌فصل دوم تمام تلاش خود را به کار گرفتم. به جرئت می‌گویم این توانایی را داشتم که با اختلاف حداقل هفت یا هشت گل عنوان خانم‌گلی رقابت‌ها را از آن خود کنم، اما در نیم‌فصل اول تمرکز کافی نداشتم. به طور کلی در فصلی که گذشت با وجود فشار زیاد با تمام توان برای تیم شاهین بازی کردیم و در نهایت نیز موفق شدیم بدون شکست در نیم‌فصل دوم عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کنیم.

بانوان فوتسالیست؛ قهرمانانی که دیده نمی‌شوند