مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان گلستان از افزایش ۱۹۵ درصدی پرداخت تسهیلات این بانک در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد. به گزارش پردیسان آنلاین به نقل ازروابط عمومی بانک توسعه تعاون استان گلستان، همزمان با هفته تعاون نشست خبری مشترک مدیرکل تعاون، کار و رفاه […]

افزایش 195 درصدی تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون درگلستان

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان گلستان از افزایش ۱۹۵ درصدی پرداخت تسهیلات این بانک در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پردیسان آنلاین به نقل ازروابط عمومی بانک توسعه تعاون استان گلستان، همزمان با هفته تعاون نشست خبری مشترک مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر شعب بانک توسعه تعاون با اصحاب رسانه به میزبانی بانک توسعه تعاون درمحل سالن کنفرانس این مدیریت شعب درگرگان برگزارشد.

محمدرضا شریفی مدیر شعب بانک توسعه تعاون گلستان با بیان این که رویکرد بانک توسعه تعاون ارائه خدمات مطلوب و پرداخت تسهیلات به تعاونی ها است، اظهار کرد: براساس اساسنامه بانک۷۰ درصد تسهیلات این بانک به تعاونی ها پرداخت می شود و ۳۰ درصد به سایر بخش های اقتصادی اختصاص می یابد.

وی افزود: بانک براساس تفاهم نامه هایی که با صندوق توسعه ملی منعقد می کند و یا ردیف های اعتباری که هرسال عاملیت آن را دارد تسهیلات مورد نیاز طرح های تعاونی معرفی شده دستگاه‌های بخشی به ویژه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برابر ضوابط و مقررات جاری پرداخت خواهدکرد و چنانچه شرکت های تعاونی در ارا‌‌ئه تضمین ها دچار مشکل باشند صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون ضمانت نامه مورد نیاز تعاونی ها را صادر می کند.

وی در ادامه گفت: بانک توسعه تعاون یک بانک تخصصی و توسعه ای دولتی است که وظیفه اجرای تکالیف دولت را بر عهده دارد که درحال حاضر عاملیت اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در بخش‌های اقتصادی صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری، بند الف ماده ۵۲، ازدواج جوانان، فرزند آوری، مشاغل خانگی، نهادهای حمایتی (کمیته امداد حضرت امام(ره)، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران ) را برعهده دارد و علیرغم تکالیف مذکور هرساله سیاست های اعتباری بانک با نگاه حمایتی بخش تعاون تهیه و تدوین می شود و از محل سپرده های اشخاص به سپرده‌گذاران، تسهیلات مورد نیاز را با اولویت بخش تعاون پرداخت می کند.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان گلستان خاطرنشان کرد:از محل عاملیت هایی که بانک دارد محدودیتی در پرداخت تسهیلات به بخش تعاون وجود ندارد و حتی ۱۰۰ درصد تخصیص اعتبارات بانک می تواند به بخش تعاون اختصاص یابد.

شریفی افزود: در استان گلستان سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در پنج ماه نخست سال جاری تسهیلات پرداخت شده است که در مقایسه با پنج ماهه نخست سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

وی مانده تسهیلات و تعهدات بانک در استان را بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و نسبت مصارف به منابع را ۱۴۰درصد عنوان کرد.

مدیرشعب استان گلستان پرداخت ۴۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ازدواج و ۵۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات فرزند آوری، ۱۱۰ میلیارد ریال مشاغل خانگی، ۳۲ میلیارد ریال نهادهای حمایتی، ۱۰۰۰ میلیارد ریال بند الف ماده ۵۲، ۵۰میلیارد ریال رونق و تولید و ۸۲۵۰۰ میلیارد ریال بند الف تبصره ۱۸ در دو بخش تعاون وکشاورزی که بخشی از تکالیف می باشد رادر ۵ ماهه نخست سال جاری اعلام نمودند. که بیش از ۷۰ درصد تسهیلات پرداختی درسال جاری به بخش تعاون پرداخت شده است.

وی تصریح کرد:در سال جاری ۳۶۰ میلیارد ریال در بخش مشاغل خانگی تخصیص اعتبار داریم که ۱۱۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

شریفی افزود: سقف تسهیلات مشاغل خانگی یک میلیارد ریال است که بازپرداخت آن هفت ساله و با کارمزد چهار درصد است.

وی با اشاره به برنامه های هفته تعاون و به منظور توسعه فرهنگ قرض الحسنه اجرای طرح قرض الحسنه کوثر را با کارمزد (صفر، ۲، ۳ و ۴درصد) و در راستای رونق بخشی تعاون طرح رونق تعاون را از طرح های بانک در این هفته نام برد. و تصریح کرد صندوق سبد گردان صبا بانک توسعه تعاون نیز به کلیه سپرده گزاران به صورت روز شماردر حال حاضر سود ۲۰درصد پرداخت می کند.