شهردار قم در پیامی، روز نهم اردیبهشت‌ماه روز شوراها را تبریک گفت و بر ضرورت ایجاد زمینه‌ای برای تحقق جایگاه واقعی شوراهای محلی تأکید کرد.

شهردار قم در پیامی، روز نهم اردیبهشت‌ماه روز شوراها را تبریک گفت و بر ضرورت ایجاد زمینه‌ای برای تحقق جایگاه واقعی شوراهای محلی تأکید کرد.

به گزارش پردیسان آنلاین، متن پیام دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد به شرح زیر است:

اطلاع از خواست و نیاز مردم و همسو شدن سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور مختلف حاکمیتی از مواردی است که بخش عمده‌ای از آن نیاز به نگاهی معطوف و متمرکز به محدوده‌های جغرافیایی داشته و اولویت قرار گرفتن نیازهای مردمی در جای‌جای کشور امری است که بر حکومت محلی در ذیل حاکمیت کشور تأکید دارد و در نظام جمهوری اسلامی ایران به این مهم در سایه ظرفیت شوراهای اسلامی شهر و روستا جامه عمل پوشانده شده است.

اصل و اساس شوراها در قانون اساسی کشور رکنی است برآمده از خواست و اراده‌ی مردم در کنار اصل عقلی خرد جمعی و مشورت که مأموریت‌هایی را در جهت رفع نیازهای مردم دنبال کند و با استفاده از اهرم‌های اجرایی در به انجام رسیدن و رفع مشکلات اجرایی آن نیاز‌ها مؤثر باشد.

۹ اردیبهشت‌ماه، سالروز صدور فرمان تاریخی معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی‌(ره)، مبنی بر تشکیل شوراهای اسلامی در شهر‌ها و روستاها و نام‌گذاری این روز با عنوان “روز شوراها” را گرامی داشته و به‌تمامی نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی سراسر کشور به‌ویژه اعضای محترم شورای اسلامی شهر مقدس قم فرارسیدن این مناسبت را تبریک می‌گویم.

همان‌گونه که قانون اساسی جمهوری اسلامی در اصول کلی خود شورا را به‌عنوان ابزار تجلی اراده مردم و نهاد سیاسی تصمیم‌گیرنده موردپذیرش قرار داده است، تحقق فرهنگ شورایی توسط اعضای این شورا با حفظ وحدت و انسجام در عین توجه به نظرات تخصصی، تضارب و تشتت آراء از الزامات رشد و شکوفایی این نهاد مشورتی در مجموعه حاکمیت است.

امیدوارم تلاش در جهت خدمت به مردم و ایجاد زمینه‌ای برای تحقق جایگاه واقعی شوراهای محلی در نظام حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته مورد اهتمام متولیان امر قرارگرفته و شاهد اثرگذاری واقعی این رکن اساسی نظام اسلامی در مجموعه حاکمیت و به‌ویژه در مدیریت شهری باشیم.

توفیق تداوم خدمت به مردم در این سنگر ارزشمند را برای تمامی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحت لوای زعامت ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی از درگاه حضرت احدیت مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام/۱۰۵