در قالب طرح ملی جهاد آبرسانی، ۱۳ مخزن آب در مجتمع های روستایی لای سیاه، کوهستان- بهارستان و محدوده کوهپایه با ظرفیت ۳۸۰۰ متر مکعب احداث می شود.

در قالب طرح ملی جهاد آبرسانی؛
۱۳ مخزن آب در روستاهای نایین احداث می شود

مدیر عامل آبفای استان اصفهان گفت: در حال حاضر احداث مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی گردنه علون آباد و مخزن ۱۰۰ متر مکعبی گردنه ملا احمد لای سیاه در روستای کبر آباد آغاز شده است.
حسین اکبریان در خصوص جمعیت تحت پوشش این طرح افزود: با احداث این ۱۳ مخزن، آب شرب ۶۰ روستا با جمعیت حدود ۵۵۰۰ نفر به صورت پایدار تامین می گردد و این روستاها از چرخه آبرسانی سیار حذف می شوند.
وی ادامه داد: در طرح جهاد آبرسانی در این شهرستان علاوه بر مخازن، حفر و تجهیز دو حلقه چاه آب، ۱۱۷ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و ۵ باب ایستگاه پمپاژ نیز اجرا و احداث می شود.
مدیر عامل آبفای استان اصفهان خاطر نشان کرد: تا کنون در مجتمع های روستایی لای سیاه و کوهستان بهارستان حدود ۸۰ کیلومتر لوله گذاری انجام شده است و در صورت محقق شدن اعتبارات این طرح تا ۲۰ ماه آینده به بهره برداری می رسد. همچنین تا کنون حدود ۱۸۰۰ فقره انشعاب به این روستاها واگذار شده است.
اکبریان با تاکید بر لزوم سرعت گرفتن اجرای پروژه های طرح ملی جهاد آبرسانی گفت: متولیان و فعالان طرح ملی جهاد آبرسانی باید با برگزاری جلسات مستمر، بررسی چالش ها و ارائه راهکارها بر مشکلات موجود در اجرای پروژه ها فائق آمده و خدمت رسانی را جهاد گونه ادامه دهند.