رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان به مناسبت 12 آبان روز ایثار و شهادت کاشان یادداشتی منتشر کرد.

به گزارش پردیسان آنلاین، میثم نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان یادداشتی به مناسبت « ۱۲ آبان روز ایثار و شهادت کاشان » یادداشتی منتشر نمود.

در متن این یادداشت آمده:

روزی که همزمان ۹۵ شهید آمدند و شهر را از عطر بهشتی خود معطر و آسمان کاشان را ستاره باران کردند ؛مردم حال و هوایی دیگر داشتند.

از یک سو داغ فراق جانسوز رعنا جوانانشان سنگین بود از سوی دیگر،پیکرهای پاک به وطن برگشته،سند افتخار غیرت و مردانگی فرزندان رشید دار المومنین کاشان بود.

آن روز تمام شهر، آکنده از حضور مردمی بود که در تدین و وفاداری به فرهنگ حسینی و انقلاب اسلامی زبانزد بودند و حالا آمده بودند تا با پاره های تنشان – از سفر برگشتگان راه کربلا و طریق القدس -استقبال کنند.

موج خروشان جمعیت سیاه پوش از کوچک و بزرگ و زن و مرد و میثاق جانانه با شهیدانی که مدافع آرمان و عقیده و وطن بودند صحنه هایی به یادماندنی را در حافظه تاریخی کاشان به ثبت رسانید.

۱۲ آبان ماه آن روز استثنایی بود که بعنوان سند افتخار مردم شهید پرور کاشان باید ازآن یاد کرد.

شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان در سی و سومین جلسه خود بپاس یادمان تشییع تاریخی ۹۵ لاله سرخ وطن و به یادبود حماسه پرشور و انقلابی حضور هزاران نفر در این آیین شکوهمند،روز ۱۲ آبان ماه را بعنوان “روز حماسه و ایثار کاشان”نامگذاری کرد تا هر سال به بهانه آن تشییع با شکوه و آن حضور مسئولانه،۱۲ آبان ماه کاشان برای عصرها و نسل ها بمثابه یک روز نمادین و افتخار آمیز در خاطره ها نقش بندد و جادوانه شود.

باری نفحات قدسی الهی نصیب شان شد و “عند ربهم یرزقون”.

امید که آن مردان آسمانی،شفیع و دستگیر ما زمینیان باشند.

چنین باد.

میثم نمکی

  • نویسنده : میثم نمکی/ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان