حجت الاسلام علی قاسم‌لو از روحانیون جهادی شهرستان خوی در یادداشتی به ویژگی‌های اخلاقی مرحوم حجت الاسلام حاجی حسینلو اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پردیسان آنلاین از ارومیه، حجت الاسلام علی قاسم‌لو از روحانیون جهادی و اجتماعی شهرستان خوی و از دوستان طلبه جهادی مرحوم حجت الاسلام مصطفی حاجی حسینلو در یادداشتی نوشت:

مصطفی جان! امروز به احترام دو دختر پر کشیده‌ات، نتوانستم سمت دخترم بروم و بغلش کنم، خجالت کشیدم، ای کاش هیچ مادری داغ مثل مصیبت تو و فرزندانت را نبیند، ای کاش هیچ همسری… اصلا نمی‌خواهم به حال همسرت بعد از تو فکر کنم، خدا نبود اگر، نمی‌توانستم هضمش کنم، خدا هست.

خودم را تسکین می‌دهم که لابد خدا ظرفیت تحمل مصیبتِ تو و دخترانت را به مادر بزرگوارت داده.

ما همه داغدار توایم، داغ تو انصافا هم سنگین است، امیدوارم امشب دست در دست پدر شهیدت و به همراه دو نوگلِ زیبایت محضر ابی عبدالله(ع) را درک کنی، سلام ما را به تمام شهیدان خوی برسان.

مصطفی جان! بیشتر از داغِ از دست دادنت، نگرانم، بالاخره ما یک جان داریم که دیر یا زود آن را تحویل می‌دهیم، نگرانی‌ام از این است که جای تو پُر نشود.

اینکه طلبه‌ای حاضر نشود روضه‌های دم دریِ خانه‌های شهدا را راه بیاندازد، اینکه دیگر در شهر خوی طلبه‌ای نخواهد لباس خاکی با عمامه بپوشد.

طلبه‌ای نباشد در هنگامه مصیبت و زلزله پای کار ترین افراد باشد و اینکه طلبه‌ای تمام عناوین دنیوی را کنار بگذارد و ته کوچه‌ هیئت را برای سخنرانی انتخاب کند.

به نظرم کسی مثل تو نباشد شاید که قول منبری را بدهد و اتفاقا قبل از هیئت از پشت بام بیوفتد و دوتا پایش از مچ دربرود اما چون قول داده در آغوش دو نفر بیاید و منبرش را برگزار کند.

مصطفی جان، نگرانم از نبودنِ کسی مثل تو که وقتی در یک مجلسی از او تشکر کردم با صورت سرخ شده دم گوشم بگوید: آخرین بارت باشد از من اسم می بری.

من به حال خوی نگرانم بعد از تو، کسی حوصله می‌کند حتی فرش‌های مجلس شهیدانه را بیاندازد و جمع کند.

چه کسی حاضر می‌شود بعد از تو، مثل تو، خجالت و کم رویی را کنار بگذارد و لباس چریکی بپوشد و عمامه بر سر با بچه‌های مصیبت زده، عمو زنجیر باف بازی کند.

متاسفم که اینها را بعد از مرگت می‌نویسم، ای کاش شهر من، خوی ده تا مثل تو را داشت، ای کاش بعد از تو عَلَمَت زمین نمی‌افتاد.

حاج مصطفی حاجی حسینلو، محضرِ پدر و برادرِ شهیدت محضرِ تمام شهدایی که برای اعتلای تفکرشان تلاش کردی و در محضر اباالشهدا حسین بن علی(ع)، در حقمان دعا کن.

گفتنی است حجت‌الاسلام حاجی حسینلو از روحانیون جهادی شهرستان خوی در روزهای گذشته در سانحه رانندگی به دیدار حق شتافت.

انتهای خبر. /