مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به آموزش تفکیک از مبدا پسماندها به دانش‌آموزان گفت: پویش جمع‌آوری درهای بطری‌های پلاستیکی توسط دانش‌آموزان این منطقه اجرا شد.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین اظهار کرد: بطری‌های پلاستیکی نقش بسیار زیادی در تخریب محیط زیست دارد؛ در این میان، درهای بطری‌هایی که آلیاژ متفاوتی نسبت به خود بطری‌ها دارد نیز آسیب‌های جبران‌ناپذیری به طبیعت وارد می‌کند.

وی با اشاره به آموزش تفکیک از مبدا پسماندها به دانش‌آموزان د ر سطح منطقه ۱۰ اصفهان افزود: در حال حاضر با جمع‌آوری درهای بطری، علاوه بر کمک به محیط زیست، یک کار خیر انجام شده است.

گام بلند منطقه ۱۰ اصفهان در آموزش تفکیک از مبدا پسماندها به دانش‌آموزان

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در راستای این امر واحد آموزش خدمات شهری ابتدا جلسه‌ای ویژه دانش‌آموزان با موضوع آشنایی با مفاهیم مدیریت پسماند و انواع آن در راستای بالا بردن سطح آگاهی دانش‌آموزان در مدرسه نم‌نبات و جلسه‌ای ویژه اولیای دانش‌آموزان برگزار کرد.

صیرفی‌نژاد ادامه داد: در این جلسه علاوه بر تاکید بر اهمیت تفکیک از مبدا، نحوه درست کردن خشکاله و تفاله چای به آن‌ها آموزش داده شد، همچنین در راستای شرکت در امر خیر با همکاری سازمان بهزیستی درهای بطری‌های پلاستیکی توسط دانش‌آموزان جمع‌آوری و به سازمان بهزیستی برای تهیه ویلچر تحویل داده شد.