شهردار اصفهان گفت: کلید حل تمام مسائل کشور در تمام ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دل تعلیم و تربیت نهفته است.

به گزارش پردیسان آنلاین، علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صدوسی‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه تقدیر از معلمان پیشکسوت شهر اصفهان اظهار کرد: در چند سال اخیر به دلیل مسائل اقتصادی و تحریم آن طور که باید به آموزش و پرورش توجه نشده است و همچنان آموزش و پرورش در شرایط سختی به سر می‌برد.

وی افزود: کلید حل مسائل کشور در تمام ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دل تعلیم و تربیت نهفته است.

شهردار اصفهان ادامه داد: آموزش و پرورش با این شرایط سخت و حداقلی بیشترین سطح خدمت را به جامعه ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر در کلان کشور بر دوره کوتاه‌مدت پنج‌ساله یا بلندمدت ۱۰ ساله متمرکز شویم و نسلی را برای حوزه‌های مختلف تربیت کنیم، بسیاری از مشکلات از این مسیر رفع می‌شود، گفت: این موضوع مهم مبتنی بر مطالعات و تحقیقات است و هم در عمل جواب داده است.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه یکی از رموز موفقیت و طی کردن مسیر رشد و پیشرفت در هر کشوری تمرکز بر حوزه تعلیم و تربیت است، گفت: امیدوارم در کلان نظام با رفع مشکلات اقتصادی، آموزش و پرورش را به جایگاه اصلی خود برسانیم، زیرا رفع مشکلات به‌جز از مسیر آموزش و پرورش ممکن نیست.

وی ادامه داد: حل مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست، شکل‌دهی شخصیت دانش‌آموزان در مدرسه انجام شود.

قاسم زاده با بیان اینکه مسیر شغلی فرزندان ما در مدرسه مشخص می‌شود، افزود: اگر مبتنی بر آینده کشور و دورنمایی از آن نظام تعلیم و تربیت را طراحی کنیم، ۱۰ سال آینده کشور بیمه می‌شود.

وی ادامه داد: حرکت نمادین شورای اسلامی شهر اصفهان در تقدیر از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت، بیانگر گوشه‌ای از عرض ارادت و محبت جامعه به حوزه تعلیم و تربیت است و به‌طور قطع در افکار عمومی نیز انعکاس پیدا می‌کند که امیدوارم شرایط کشور را روزبه‌روز کنار این عزیزان بهتر کنیم.