مدیرکل اداره محیط‌ زیست استان تهران گفت: پسماندسوزی اطراف شهر تهران به‌ویژه در نیمه دوم سال منبع آلودگی هوا است و تلاش می‌کنیم این روند سال جاری به صفر برسد و به حداقل کاهش پیدا کند.

به گزارش پردیسان آنلاین، علیرضا مزینانی اظهار کرد: موضوع پسماندسوزی با جدیت دنبال می‌شود و از فرمانداری تهران این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا نیمه دوم سال پسماندسوزی به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

وی افزود: در تهران روزانه ۵ تا ۶ هزار تن پسماند عادی تولید می‌شود و مهم‌ترین بخش آنکه مافیا هم دارد، پلاستیک است؛ در واقع ١٠ درصد این پسماندها پلاستیک است که موجب تخریب محیط زیست می‌شود.

مدیرکل اداره محیط زیست استان تهران خاطرنشان کرد: دوره‌گردهای تهران این مسئله را تحت تأثیر قرار می‌دهند؛ بنابراین با تفکیک از مبدا می‌توان تا حد بسیار زیادی این روند را کاهش داد.

مزینانی ادامه داد: در این زمینه از نظر قانونی مشکلی نداریم، جانمایی‌ها نیز به خوبی انجام شده است، اما مشکل اصلی در این روند، تفکیک پسماند از مبدأ است.

وی تصریح کرد: مدیریت پسماندسوزی‌ها بر عهده شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها است که باید با جدیت بیشتری به این مسئله بپردازند. سال گذشته کارگروهی برای این منظور تشکیل و به همه استان‌ها ابلاغ شد تا پیگیر باشند.

مدیرکل اداره محیط زیست استان تهران تاکید کرد: پسماند در تهران به معضلی تبدیل شده است، اما شهرداری گاهی با شدت و گاه ضعیف این مسئله را بررسی می‌کند.

مزینانی عنوان کرد: از نظر قانونی مشکلی نداریم در اجرا هم نمی‌خواهیم شکایتی صورت گیرد. از شهرداری‌ها می‌خواهیم که ورود و خروج پسماندها را کنترل کنند، نمونه آن وجود پسماند در منطقه آرادکوه است که باید هرچه زودتر مدیریت شود.

وی اضافه کرد: شهرداری سال گذشته اقدامات خاصی انجام نداد، اما وعده داد که سال جاری در زمینه مدیریت پسماند عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشد.

منبع: فارس