فرآیند رای گیری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از صبح امروز در شهر شیراز آغاز شد و مسئولان استان فارس با حضور در حرم مطهر شاهچراغ (ع) رای خود را ثبت کردند.

به گزارش پردیسان آنلاین از فارس، فرآیند رأی‌گیری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای امروز _جمعه بیست و یکم اردیبهشت_ همزمان با سراسر کشور در شهرها، روستاها و نقاط مختلف استان فارس آغاز شد.

مسئولین استان فارس در ساعات ابتدایی صبح امروز با حضور در حرم مطهر احمد بن موسی الکاظم (ع) رای خود را در شعبه مستقر در این حرم ثبت کردند.

در ابتدا محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس اظهار کرد: هر چه مشارکت بالاتر باشد امکان چانه زنی برای توسعه استان بیشتر خواهد بود.

وی افزود: مردم به وظیفه دینی و قانونی خود عمل کردند و با تعداد آرا و انتخاب نمایندگانی که باقی مانده است رأی آنها هیچ تفاوتی با نمایندگانی که در دور اول رأی آوردند، نخواهد داشت.

استاندار فارس تصریح کرد: نمایندگان هر چه تعداد آرا بالاتر باشد با قدرت بیشتر می‌توانند از منافع استان دفاع کنند.

ایمانیه از شهروندان پنج شهرستان که در دور دوم انتخابات در آنها در حال برگزاری است درخواست کرد: هر چه سریع‌تر و با حضور پررنگ‌تر خود در این مراسم شرکت کنند.

در ادامه همچنین حجت الاسلام سید عباس موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس در سخنانی خاطر نشان کرد: در چند روزه گذشته فرآیند رصد انتخابات انجام شد و از صبح امروز تاکنون حضور مردم در شعب اخذ رأی نشان از مشارکت بالا است.

وی افزود: فرآیند برگزاری انتخابات در حوزه‌های مد نظر آغاز شده است و بدون کمترین مشکل در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان فارس ابراز امیدواری کرد: مردم اهمیت دور دوم انتخابات را همچون دور اول بدانند و نمایندگانی با درصد بالا انتخاب کنند تا خدمت‌گزاران خوبی برای استان پهناور فارس باشند.

انتخابات در تمام شعب به صورت برخط در حال انجام است

در ادامه همچنین اسماعیل قزل سفلی، رئیس ستاد انتخابات استان فارس حضور پررنگ مردم در ساعات اولیه صبح را قابل توصیف دانست تصریح کرد: در شعبه‌هایی که پیش بینی شده است همه عوامل اجرایی از آمادگی کامل برخوردار هستند.

وی افزود: بر اساس گزارشی که از تمام شعبات داریم فرآیند رأی‌گیری به صورت بر خط در حال انجام است و این روند تا ساعت ۱۸ عصر ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس ادامه داد: در این دو حوزه انتخابیه بیش از ۸۲۰ شعبه اخذ رأی آماده دریافت آرا مردم هستند.

قزل سفلی افزود: روند برگزاری این دوره از انتخابات یک ویژگی مهم دارد که در حوزه‌های انتخابیه فرآیند اخذ رأی انتخابات به صورت تمام الکترونیک است.

وی ابراز امیدواری کرد: در زمان پایان اعلام قطعی آرا بتوانیم با هماهنگی لازم در زمان کوتاه‌تر نتایج را که از سامانه جامع وزارت کشور اعلام می‌شود، نتایج نیز به شهروندان اعلام شود.

در پایان نیز سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده نیروی انتظامی استان فارس اظهار کرد: نیروی انتظامی از روز گذشته نیروهای خود را برای خدمت گزاری به مردم مستقر کرد.

وی افزود: در ساعات ابتدایی صبح امروز نیز در تمام صندوق‌ها نیروهای انتظامی در تمام شعب اخذ رأی مستقر شدند.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس تاکید کرد: رأی دادن اول وقت همچون اقامه نماز اول وقت است و از شهروندان درخواست داریم این اقدام را به ساعت پایانی محول نکنند.