به گزارش جمعه شب مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی در حاشیه بازدید از خیمه معرفت طرح آرامش بهاری مزار مقدس شیخان قم، ضمن قدردانی از فعالیت‌های فرهنگی و بصیرتی اوقاف استان اظهار داشت: تبلیغ جهادی در ایام نوروز، توفیقی است که نصیب روحانیان حاضر در طرح آرامش بهاری شده است. وی افزود: اجرای […]

به گزارش جمعه شب مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی در حاشیه بازدید از خیمه معرفت طرح آرامش بهاری مزار مقدس شیخان قم، ضمن قدردانی از فعالیت‌های فرهنگی و بصیرتی اوقاف استان اظهار داشت: تبلیغ جهادی در ایام نوروز، توفیقی است که نصیب روحانیان حاضر در طرح آرامش بهاری شده است.

وی افزود: اجرای طرح‌های فرهنگی و بصیرتی در راستای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران، اقدام پسندیده‌ای است که لازم است این‌گونه برنامه‌های فاخر در طول ایام سال به ویژه در مناسبت‌های مذهبی و ملی تداوم داشته باشد.

رئیس دفتر رهبر انقلاب با بیان اینکه جایگاه مزار شیخان منحصر به قم نبوده و به تمام ایران و جهان تشیع اختصاص دارد گفت: بر این اساس باید در راستای معرفی بزرگان مدفون در این مکان به عموم مردم و زائران تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت شناساندن اصحاب اهل بیت و علما و دانشمندان مدفون در شیخان به تمام جهانیان خاطرنشان کرد: بزرگانی همچون اصحاب ائمه اطهار(ع)، مراجع گذشته و دانشمندان علوم و فنون مختلف در این مکان آرمیده‌اند که از جمله آنها می‌توان به میرزاجواد آقای تبریزی استاد اخلاق بنیان‌گذار انقلاب حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد.

شیخان دومین آرامستان تاریخی جهان اسلام و از مزارهای قدیمی شهر قم است که در نزدیکی حرم حضرت معصومه (س) واقع شده‌ است. این مکان، یکی از ۲ هزار موقوفه شهر قم به شمار می‌آید.