فریدون بابایی روز چهارشنبه در گفتگو با  ایرنا افزود: در حال حاضر با تلاش اعضای مدیریت بحران خلخال، آب ،برق و گاز شهرها و روستاهای این شهرستان پایدار بوده و نان مصرفی و مورد نیاز مردم بصورت روزانه در نانوایی‌های شهری و روستایی پخت می‌شود. او اظهار کرد: بارش برف سنگین موجب اغلب جاده‌های بین‌شهری و روستایی […]

فریدون بابایی روز چهارشنبه در گفتگو با  ایرنا افزود: در حال حاضر با تلاش اعضای مدیریت بحران خلخال، آب ،برق و گاز شهرها و روستاهای این شهرستان پایدار بوده و نان مصرفی و مورد نیاز مردم بصورت روزانه در نانوایی‌های شهری و روستایی پخت می‌شود.

او اظهار کرد: بارش برف سنگین موجب اغلب جاده‌های بین‌شهری و روستایی خلخال و نیز  راه خلخال به اسالم  همچنان مسدود بوده و با توجه به اینکه ماشین‌آلات برف روبی موجود شهرستان جوابگوی بازگشایی این مسیر نیست برای بازگشایی جاده  نیازمند بکارگیری ماشین آلات برف‌روبی کمکی هستیم .

وی بیان کرد:درخواست ارسال ماشین‌آلات برف‌روبی کمکی از مرکز استان انجام شده و به محض دستور استاندار اردبیل و رسیدن دستگاه‌های برف‌روبی کمکی  راه مسدود خلخال به اسالم و همچنین  باقیمانده راه‌های مسدور شده از برف روستایی این شهرستان بازگشایی خواهد شد.

فرماندار خلخال گفت: با قطع بارندگی برف از ظهر روز گذشته عملیات بازگشایی و برف‌روبی مسیرهای مسدود شده روستایی با بکارگیری از همه توان و ماشین‌آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای  خلخال آغاز شده و در حال حاضر نیمی از مجموع راه‌های روستایی باز و راه ۷۰ روستا به علت وجود برف سنگین در مسیر راه همچنان مسدود است .

او با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری خلخال تنها موفق به برقراری عبور و مرور وسایط نقلیه  موتوری در خیابان‌های اصلی و فرعی این شهر شده است، افزود: به علت وجود برف سنگین در  کوچه‌ها و معابر تردد خودروها در سطح کوچه های شهر امکان پذیر نیست.

بابایی اظهار کرد: ماشین‌آلات شهرداری جوابگوی برف‌روبی این حجم از برف در سطح کوچه‌ها نیست و تلاش می‌شود با بکارگیری ماشینآلات برف‌روبی بخش خصوصی کار عملیات بازگشایی کوچه های مسدود شده از برف این شهر را شتاب دهیم .

فرامرز فرض‌الله پور رییس اداره هواشناسی خلخال نیز گفت:بارش برف سنگین موجب کاهش دمای هوای این شهر به ۲۵ درجه زیر صفر در صبح امروز شد که این میزان بارش برف و افت  در ۱۵ سال گذشته بی‌سابقه است .