رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: هرگونه نرخی اعم از ثنا، نیما و متشکل ارزی که اختلاف فاحشی با قیمت بازار آزاد ارز دارند، باید برای پیشرفت فولاد کشور برچیده شوند.

به گزارش پردیسان آنلاین، بهرام شکوری با اشاره به تأثیر دلار نیمایی در حوزه فولاد بیان کرد: اساساً ما مخالف چند نرخی شدن ارز هستیم و ارز باید در کشور تک نرخی شود تا تولیدکنندگان بتوانند بازار را پیش بینی کرده و سود بیشتری از محل صادرات کسب کنند. در واقع می‌توان گفت یکی از ابزارهای توسعه صادرات در دنیا، کاهش ارزش پول ملی است؛ به گونه‌ای که برخی اوقات چین و ژاپن یوان و ین خود را در مقابل دلار کاهش داده تا صادرات به آمریکا را افزایش دهند.

وی افزود: با این عملکرد، چین و ژاپن می‌توانند تقاضای تجاری خود را مثبت کنند که در نهایت، باعث توسعه صادرات و کاهش واردات می‌شود. ناگفته نماند که به دلیل مشکلات موجود در کشور، ارزش پول ملی در حال کاهش است؛ اما به زور قصد داریم ارزش آن را بالا نگه داریم که بر همین اساس، باید حداقل از این ابزار استفاده کنیم تا صادرات فولاد توسعه پیدا کند.

به گفته رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران، هرگونه نرخی اعم از ثنا، نیما و متشکل ارزی که اختلاف فاحشی با قیمت بازار آزاد ارز دارند، باید برای پیشرفت فولاد کشور برچیده شوند.

شکوری با تأکید بر اینکه دولت باید از وضع موانع و عوارض برای فولادی‌ها دوری کرده و از آنها برای افزایش تولید و صادرات حمایت کند به فولادبان گفت: در واقع با حذف سایر ارزها، تولیدکنندگان و صادرکنندگان می‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را با دلار آزاد تبدیل به ریال کنند و هزینه‌های تولید را جبران کنند. در نتیجه برای اجرایی شدن این کار دولت نباید در قیمت گذاری دستوری فولاد ورود کند و مانع تراشی برای تولید ایجاد نکند.