مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی شهردار بجنورد را به عنوان دبیر ملی شهر گلیم معرفی کرد.

به گزارش پردیسان آنلاین از خراسان شمالی، علی مستوفیان امروز _پنجشنبه بیستم اردیبهشت_ در دیداری با شهردار بجنورد، سیدمحمدعلی کشمیری را به مدت دو سال به عنوان دبیر ملی شهر گلیم بجنورد معرفی کرد.

وی افزود: این اقدام در جهت ترویج فرهنگ و معرفی هویت شهر در سطح جهان و تلاش برای برندسازی بجنورد مؤثر خواهد بود و امیدواریم بتوانیم در تعاملات بین سازمانی، شاهد معرفی بجنورد، جهانی کردن نام شهرمان و ثبت آن در یونسکو باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: قرار است بجنورد شهریور میزبان ارزیابان یونسکو باشد و از این فرصت برای معرفی سفره کردی و شهر ملی گلیم در مسیر جهانی شدن بهره ببریم.

وی یادآور شد: مدیریت شهری به‌واسطه گستردگی وظایفش و نقشی که در موضوعات فرهنگی دارد، بهترین ظرفیت را در اختیار ما قرار می‌دهد تا طی هماهنگی بین سازمانی بتوانیم در جهت رشد و توسعه پایدار شهری گام برداریم.

سیدمحمدعلی کشمیری، شهردار بجنورد نیز در این دیدار ضمن قدردانی از توجه سازمان میراث به مدیریت شهری و اقدامات در معرفی هویت شهر گفت: جهانی شدن می‌تواند ثمرات مثبتی را متوجه شهر و استان کند که ساده‌ترین شکل آن، توسعه اقتصادی منطقه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات فرهنگی و اجتماعی شهرداری با پیوست مشارکت مردم و تلاش برای معرفی صنایع دستی و سوغات شهر در جهت معرفی جاذبه‌های تاریخی فرهنگی اجرا خواهد شد و شهرداری تمام‌قد برای حفظ و نگهداری میراث ماندگار و معرفی آن به جهان تلاش خواهد کرد.