سرپرست بانک مسکن گفت: نرخ سود تسهیلات تا پیش از این ۱۸ درصد بود که با توجه به افزایش نرخ سود بانکی در قرارداد‌های جدید که از هفته گذشته ابلاغ شده است، نرخ تسهیلات نهضت ملی مسکن ۲۳ درصد اعمال می‌شود.

به گزارش پردیسان آنلاین؛نهضت ملی مسکن، یکی از طرح های حمایتی دولت، در راستای کمک به اقشار کم درآمد، جهت مسکن دار شدن می باشد. پیش از این و در دولت های گذشته نیز، طرح های مختلف حمایتی، نظیر مسکن مهر، وام ودیعه مسکن مستاجران، مسکن ملی، مسکن حمایتی و مسکن روستایی، با هدف کمک به افراد کم درآمد جامعه، برای خانه دار شدن، ارائه و اجرایی شده بود.

مشکل مسکن از سالیان دور گریبان‌گیر مردم بوده است.متقاضیانی که با هزاران هزار مشقت و سختی، اقساط سه ماهه ۴۰ میلیونی را فراهم کردند، از ده‌ها بانک تقاضای وام کردند و به هزار مصیبت از فراهم نمودن ضامن و… وام دریافت کرده‌اند که باید اقساط آن وام‌ها را پرداخت نمایند، چه بسا خودرو و وسایل خانه و هر چیزی که بتوان نقد کرد را فروختند، با هزاران هزار درگیری برای گذران عادی زندگی با این همه هزینه و گرانی و تورم، با هزینه‌های پیش بینی نشده از جمله بیماری و تصادف و … تا این اقساط سه ماهه نهضت ملی مسکن به موقع پرداخت شوند.

حال در این وضعیت سخت سود تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۲۳ درصد افزایش یافت تا به مشکلات این طرح افزوده شود.

سرپرست بانک مسکن درباره سود تسهیلات نهضت ملی گفت: نرخ سود تسهیلات تا پیش از این ۱۸ درصد بود که با توجه به افزایش نرخ سود بانکی در قرارداد‌های جدید که از هفته گذشته ابلاغ شده است نرخ تسهیلات ۲۳ درصد اعمال می‌شود، البته بحث‌های مقدماتی در وزارت راه مطرح شده که این مابه‌التفاوت را دولت پرداخت کند که هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: طول مدت بازپرداخت کماکان مانند سابق ۲۰ ساله است که سه سال دوره ساخت و ۱۷ سال دوره پرداخت اقساط خواهد بود و با توجه به افزایش نرخ سود قرارداد‌های جدید میزان اقساط آن هم تغییر خواهد کرد.