«افشین فرزام» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا با اشاره به برنامه‌های ملی‌پوشان در مسیر رقابت‌های انتخابی المپیک افزود: مسابقات کاپ روئینگ فرصتی بود تا به آنالیز دقیقی از نقاط قوت و ضعف ملی‌پوشان برسیم و برنامه‌ریزی بهتری برای تمرینات تا مسابقات انتخابی داشته باشیم. وی درباره روند آماده‌سازی تیم برای مسابقات انتخابی […]

«افشین فرزام» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا با اشاره به برنامه‌های ملی‌پوشان در مسیر رقابت‌های انتخابی المپیک افزود: مسابقات کاپ روئینگ فرصتی بود تا به آنالیز دقیقی از نقاط قوت و ضعف ملی‌پوشان برسیم و برنامه‌ریزی بهتری برای تمرینات تا مسابقات انتخابی داشته باشیم.

وی درباره روند آماده‌سازی تیم برای مسابقات انتخابی المپیک تصریح کرد: پس از مسابقات قهرمانی آسیا، دیگر تمرکزمان روی انتخابی المپیک بود و در قدم اول برای اینکه آنالیز بهتری از نقاط ضعف و قوت پاروزنان داشته باشیم، در مسابقات کاپ آسیا شرکت کردیم.

وی ادامه داد: در این رقابت‌ها برنامه داشتیم با روال تاکتیکی متفاوت در شرایط مسابقه و نه فقط تمرین محکی از بچه‌ها بزنیم که خدا را شکر تا حدود ۹۰ درصد موفق بودیم و پس از آن تمرینات را به شکل بهتری ادامه دادیم.

فرزام در خصوص شرایط خاص مسابقات انتخابی این دوره اظهار داشت: با توجه به حساسیت بالای مسابقات انتخابی و شرایط جدید فدراسیون جهانی که کار را سخت کرده، باید خودمان را به وضعیت جدید وفق می‌دادیم. در مسابقات کاپ آسیا هم همین برنامه را دنبال کردیم و علیرغم اینکه ملی‌پوشان در اوج آماده‌سازی نبودند به اهدافمان دست پیدا کردیم.

سرمربی تیم ملی روئینگ افزود: برنامه تمرینی تا پایان بهمن ماه ارتقا قدرت و استقامت در سرعت بود و از اول اسفند ماه هم با تمرین در پیست مسافت بلند پاروکشی و تمرینات تخصصی‌تر را دنبال خواهیم کرد.

وی در خصوص محل تمرین اردوی تیم ملی گفت: اگر شرایط مساعد باشد یک اردو در بوشهر خواهیم داشت تا بتوانیم شرایط تمرینی بهتری داشته باشیم. البته قرار بود اردوی ۲ هفته‌ای پیش از مسابقات در چین داشته باشیم که با توجه شرایط خاص این کشور، ریسک نمی‌کنیم و باید بدون این اردو برنامه‌ریزی داشته باشیم.

فرزام تاکید کرد: همه برنامه تمرینی ما در حال حاضر متمرکز بر انتخابی المپیک و پس از آن مسابقات المپیک است و امیدوار هستم شرایط به نحوی پیش رود که بتوانیم برنامه‌های تمرینی که طراحی شده را به بهترین نحو اجرا کنیم و در بالاترین سطح به مسابقه اعزام شویم.