مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: با به‌روزرسانی سامانه جامع درآمد، بخش ملی، شهرسازی و حوزه پسماند به این سامانه متصل شده است.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: با به‌روزرسانی سامانه جامع درآمد، بخش ملی، شهرسازی و حوزه پسماند به این سامانه متصل شده است.

محمد وحیدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین، از طراحی و به‌روزرسانی سامانه جامع درآمد خبر داد و اظهار کرد: سامانه درآمد در گذشته با توجه به نیازهای جدید، پاسخگوی امور نبود که به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم پیشنهاد شد تا با طراحی سامانه جامع درآمد و اتصال به مرکز داده شهرسازی، فرایندهای مالی را به‌صورت الکترونیکی انجام دهیم.  

وی با بیان اینکه بخش چک‌ها از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های این سامانه است، خاطرنشان کرد: ثبت چک بخش بسیار مهم و پرچالشی بود که از دی سال ۱۴۰۲ این بخش اجرا شد و بخش‌های دیگر این سامانه همچون بخش بودجه، کمسیون ماده ۷۷، عوارض شغلی و صنفی و سایر بخش‌ها برای اجاره در حال راه‌اندازی است.  

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم مهم‌ترین بخش‌های این سامانه را اصناف، مشاغل و چک دانست و عنوان کرد: در حوزه‌های پسماند نیز اقداماتی انجام‌شده و سازمان مدیریت پسماند نیز به این سامانه متصل شده است.

 وی با تأکید بر اینکه اتصال به سامانه سرای ۸ و شهرسازی انجام و تکمیل‌شده است، اضافه کرد: در تلاش هستیم تا سه ماه آینده شاهد بهره‌برداری کامل از این سامانه باشیم و بتوانیم به بخش‌های دیگر شهرداری و دیگر فرایندهای مالی متصل شویم.

وحیدنیا با بیان اینکه با بهره‌برداری از این سامانه دیگر کار به‌صورت دستی انجام نمی‌شود و همه‌چیز به‌صورت الکترونیکی انجام خواهد شد، گفت: بخش دیگر مربوط به شهروندان است، برای مثال در بخش اصناف و مشاغل قبض صادر می‌شد، اما در حال حاضر به‌صورت الکترونیکی در بازه‌های زمانی خاص برای مودیان ارسال می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۳