به گزارش عصر پنجشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی مصری در گفت‌وگویی اظهار داشت: در شبانه روز منتهی به بیست‌وپنجم اسفندماه ۴۵ تَن مشکوک و یا با علائم قطعی ابتلا به کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند. وی با اشاره به بستری شدن ۳۳ تَن از این بیماران گفت: […]

به گزارش عصر پنجشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی مصری در گفت‌وگویی اظهار داشت: در شبانه روز منتهی به بیست‌وپنجم اسفندماه ۴۵ تَن مشکوک و یا با علائم قطعی ابتلا به کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با اشاره به بستری شدن ۳۳ تَن از این بیماران گفت: ۴۲ تَن که طی روزهای گذشته بستری شده بودند، نیز به تشخیص پزشکان معالج برای انجام درمان در منزل از بیمارستان مرخص شدند.

مصری بیان داشت: ۲ تَن که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت شده بود، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: از ۹۹ آزمایش کرونای انجام شده، نتیجه ۲۲ مورد مثبت شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح همگانی واکسیناسیون کرونا در قم یک میلیون و ۸۱۷ هزار و ۷۲۲ دُز واکسن به جامعه هدف تزریق شده است.

فعالیت مرکز تجمیعی واکسیناسیون مصلی پایان یافت

معاون اجرایی معاونت بهداشت علوم پزشکی قم با اشاره به فعالیت تمام مراکز خدمات جامع سلامت در راستای تسریع در روند واکسیناسیون همشهریان، گفت: مرکز تجمیعی واکسیناسیون مصلی قم از امروز تعطیل می‌شود.

محمد عزیزی فر ضمن تشکر و قدردانی از مدیریت مجموعه مصلی و ستاد برگزاری نماز جمعه قم جهت تلاش و همکاری در واکسیناسیون شهروندان علیه بیماری کرونا اظهار داشت: مرکز تجمیعی واکسیناسیون مصلی از امروز غیرفعال خواهد شد.

 وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند به منظور دریافت و تکمیل واکسیناسیون خود به مراکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود و یا با حضور در یکی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون شماره ۱ و ۲ و پایگاه واکسیناسیون حرم مطهر اقدام به تزریق واکسن کرونا کنند.

استقرار تیم های پزشکی در دارالشفا حضرت مهدی 

 رییس اورژانس ۱۱۵ قم گفت: بیمارستان سیار دانشگاه علوم پزشکی قم در قالب تیم اضطراری در مجموعه دارالشفا مسجد جمکران دایر شده است.

علی بیگدلی بیان داشت: ۱۰۰ تَن نیرو شامل پزشک، پرستار، نیروهای پشتیبانی و  اطلاع رسانی در این مرکز دایر شده و در حال خدمات رسانی هستند.

وی افزود: در این مرکز درمانی، چهار تخت اتاق عمل تخصصی سرپایی، چهار تخت بخش مراقبت های ویژه ، ۲۰ تخت مراقبت سرپایی، تریاژ، پذیرش و ترخیص است.
 رییس اورژانس قم افزود: ۱۰ دستگاه آمبولانس از مراکز درمانی در دارالشفا مستقر شدند تا در صورت نیاز بیماران را به بیمارستان منتقل کنند.

 وی ادامه داد: مرکز دارالشفا در جمکران، دارای داروخانه کامل و دو یونیت دندانپزشکی است و متخصصان طب اورژانس، داخلی، قلب، جراح، اطفال، زنان و دندانپزشک حضور دارند.

 رییس اورژانس قم خاطرنشان کرد: تیم های پزشکی از امروز تا پایان مراسم های نیمه شعبان در جمکران حضور خواهند داشت.