مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان از دریافت جایزه ملی بم از سوی وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: تدوین ۴۵ سند بازآفرینی طی دو سال برای محلات دارای بافت فرسوده شهر اصفهان و برگزاری حدود ۵۰ نشست تخصصی بازآفرینی برای استان‌های اصفهان، قم، یزد و فارس از جمله دلایل انتخاب این سازمان بوده است.

محمدعلی ایزدخواستی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین اظهار کرد: «جایزه ملی بم» یکی از ابتکارات وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران است که بر اساس آن، شهرهای برتر در حوزه بازآفرینی شهری معرفی می‌شوند.

وی افزود: چنین رویکردی می‌تواند منجر به ایجاد انگیزه برای شهرداری‌های سراسر کشور شود که با قدرت در حوزه نوسازی بافت فرسوده حضور داشته باشند.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان ادامه داد: اقدامات در عرصه تدوین ۴۵ سند بازآفرینی طی دو سال برای محلات دارای بافت فرسوده شهر اصفهان، منجر به تعریف بیش از ۲۰۰ پروژه محرک توسعه در بودجه مناطق شهر اصفهان در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ شد که تغییرات ارزشمندی را در این بافت به همراه خواهد داشت.

ایزدخواستی برگزاری حدود ۵۰ نشست تخصصی بازآفرینی برای استان‌های اصفهان، قم، یزد و فارس و فعالیت دبیرخانه انتقال تجربیات بازآفرینی پایدار شهری منطقه دو کشور که ریاست آن با مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان است را از جمله دلایل انتخاب این سازمان به عنوان سازمان برتر در عرصه بازآفرینی پایدار شهری بافت‌های فرسوده دانست.

وی ادامه داد: جایزه ملی بم به دنبال برگزاری پویش «بم سفیر نوسازی برای ایران قوی» در سال ۱۴۰۱، توسط دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران طراحی شد. این دفتر نسبت به برگزاری رویداد تقدیر از اقدامات بازآفرینی شهری (جایزه ملی بم) در قالب ۹ محور در سرتاسر کشور اقدام کرد که نتایج به‌دست‌آمده استخراج و برترین‌ها مشخص و اردیبهشت ۱۴۰۳ اسامی برگزیدگان طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی و فرمانده سازمان بسیج مستضعفان و قرارگاه سازندگی سپاه اعلام و جایزه ملی بم به فعالان این حوزه از جمله سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان اهدا شد.