شرکت فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۲ موفق به ثبت چندین رکورد کمّی تولید در واحدهای احیا مستقیم و فولادسازی شد که این امر نشان می‌دهد این شرکت توانایی ثبت رکوردهای متعدد را در صورت تأمین به‌موقع انرژی دارد.

به گزارش پردیسان آنلاین، سال ۱۴۰۲ علی‌رغم کمبود انرژی و محدودیت‌های بیشتر فولاد هرمزگان موفق شد رکوردهای متعددی را در حوزه تولید به ثبت برساند. ضمن اینکه این شرکت در تولید آهن اسفنجی نیز با رشد مواجه شد.

در سال ۱۴۰۲ تولید تختال در فولاد هرمزگان به یک‌میلیون ۳۹۳ هزار و ۷۴۰ تن رسید. دو تولید آهن اسفنجی با رشد حدود ۵ درصدی در مقایسه با سال ۱۴۰۱، یک‌میلیون و ۵۵۱ هزار و ۴۷۸ تن ثبت شد. همچنین تولید آهک به ۱۰۳ هزار و ۶۸۳ تن و بریکت ۵۵ هزار و ۳۳ تن رسید. اما این پایان کار نبود و جهادگران فولاد هرمزگان رکوردهای متعددی را در حوزه تولید به ثبت رساند.

فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۲ سه رکورد تولید روزانه و ماهانه تختال، ذوب ریخته‌گری‌شده، ذوب تخلیه‌شده روزانه و ماهانه تولید را به ثبت رساند.

رکوردهای تولید ماهانه تختال عبارت‌اند از: رکورد ماهانه تولید اسلب به میزان ۱۵۶ هزار و ۲۳۷ تن در فروردین‌ماه ۱۴۰۲؛ رکورد ماهانه تولید اسلب به میزان ۱۵۶ هزار و ۵۶۶ تن در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲؛ رکورد ماهانه تولید اسلب به میزان ۱۵۸ هزار و ۱۷۰ تن در آبان ماه ۱۴۰۲.

رکوردهای تعداد ذوب ریخته‌گری شده نیز شامل موارد زیر می‌شوند: رکورد ماهانه تعداد ذوب ریخته‌گری شده به میزان ۱۳۲۰ ذوب در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲؛ رکورد ماهانه تعداد ذوب ریخته‌گری شده به میزان ۱۳۳۷ ذوب در آبان ماه ۱۴۰۲.

رکوردهای تعداد ذوب تخلیه‌شده نیز عبارت‌اند از: رکورد ماهانه تعداد ذوب تخلیه‌شده از کوره‌های قوس الکتریکی به میزان ۱۳۲۱ ذوب در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲؛ رکورد ماهانه تعداد ذوب تخلیه‌شده از کوره‌های قوس الکتریکی به میزان ۱۳۳۸ ذوب در آبان ماه ۱۴۰۲؛ رکورد ماهانه تعداد ذوب تخلیه‌شده از کوره شماره ۲ به میزان ۶۶۵ ذوب در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲؛ رکورد ماهانه تعداد ذوب تخلیه‌شده از کوره شماره ۲ به میزان ۶۷۴ ذوب در آبان ماه ۱۴۰۲.

در همین حال رکورد روزانه تولید تختال در ۲۲ آبان ماه سال ۱۴۰۲ به میزان ۶۸۲۹ تن ثبت شد. ضمن اینکه در همین روز شاهد رکورد روزانه تعداد ذوب ریخته‌گری شده به میزان ۵۸ ذوب بودیم.

علاوه بر فولادسازی، واحد احیا مستقیم نیز از رکوردشکنی غافل نبود و رکورد تولید روزانه در این واحد در تاریخ ۲۲ آبان ماه سال ۱۴۰۲ به میزان ۵۸۷۹ تن ثبت شد.

رکوردهای تولید روزانه در مدول B عبارت‌اند از: رکورد روزانه آهن اسفنجی تولیدی مدول B به میزان ۲۹۸۷ تن در تاریخ ۲۶/‏۰۸/‏۱۴۰۲‬ رکورد روزانه آهن اسفنجی تولیدی مدول B به میزان ۲۹۹۱ تن در تاریخ ۰۹/‏۰۹/‏۱۴۰۲‬ رکورد روزانه آهن اسفنجی تولیدی مدول B به میزان ۳۰۰۵ تن در تاریخ ۱۰/‏۰۹/‏۱۴۰۲‬ رکورد روزانه آهن اسفنجی تولیدی مدول B به میزان ۳۰۰۷ تن در تاریخ ۰۹/‏۱۰/‏۱۴۰۲‬ رکورد روزانه آهن اسفنجی تولیدی مدول B به میزان ۳۰۹۹ تن در تاریخ ۱۷/‏۱۰/‏۱۴۰۲‬

فولاد هرمزگان همواره نشان داده درصورتی‌که محدودیت انرژی وجود نداشته باشد هیچ مانعی برای افزایش تولید و رکوردشکنی این شرکت وجود نخواهد داشت. همچنان‌که در آغاز سال ۱۴۰۳ هم در واحد احیا مستقیم و هم در فولادسازی شاهد ثبت رکوردهای متعددی بوده‌ایم.