مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: دستگاه حفار مکانیزه (تی‌بی‌ام) شرقی خط دو متروی اصفهان که اوایل دی سال گذشته به ایستگاه طوقچی رسید، در حال حاضر در فاصله ۲۰۰ متری ایستگاه ابن‌سینا قرار دارد و تا یک ماه آینده به این ایستگاه می‌رسد.

سیدمحسن واعظی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین با اشاره به آخرین وضعیت احداث خط دو متروی اصفهان اظهار کرد: این خط به‌طول ۲۴ کیلومتر و ۷۰۰ متر است که در گام نخست با ۱۴ کیلومتر آغاز و احداث ۱۶ ایستگاه از ۲۳ ایستگاه آن نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: برای کاهش زمان احداث خط دو، دستگاه حفار مکانیزه (تی‌بی‌ام) در دو جبهه شامل جبهه غربی با قطار ۹.۵ متر و دو دستگاه جبهه شمال هفت متر فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه تصریح کرد: دستگاه حفار مکانیزه (تی‌بی‌ام) شرقی خط دو متروی اصفهان که اوایل دی سال گذشته به ایستگاه طوقچی رسید، در حال حاضر در فاصله ۲۰۰ متری ایستگاه ابن‌سینا قرار دارد و تا یک ماه آینده به این ایستگاه می‌رسد.

واعظی‌فر با بیان اینکه دستگاه حفار جبهه غربی از ایستگاه شهید حجاری (اول کهندژ) حفاری‌ها را آغاز کرد و پس از گذر از اتوبان شهید خرازی وارد خیابان صاحب‌روضات شد، سپس طبق وعده داده شده به ایستگاه آیت‌الله کاشانی رسید، ادامه داد: دستگاه حفار در ادامه مسیر به ایستگاه خلجا (طالقانی) وارد شد.

وی گفت: تی‌بی‌ام شمال از سمت دارک به مرکز شهر در حال پیشروی و اجرا است، اواخر بهمن سال گذشته شاهد ورود (تی‌بی‌ام) به ایستگاه امام حسین (ع) بودیم که امیدواریم با تزریق به‌موقع اعتبارات و منابع مالی فاز نخست خط ۲ متروی این کلان‌شهر در موعد مقرر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.